9 יינות שישתלבו לכם נהדר עם הגבינות בחג

חג השבועות, עת קציר, מתן תורה, זמן מצוין לארוחות חג מפנקות אך קלילות, לצד יינות לבנים מסוגים שונים בגווני זהב, ורוד, לבן

חדשות כיפה ראובן כהן 03/06/19 10:27 כט באייר התשעט

9 יינות שישתלבו לכם נהדר עם הגבינות בחג
צילום: סטודיו כיפה

"אור הירח על ההר, לילה לבן בשדות בית לחם" אומר השיר, ואני תמיד מחבר אותו לשבועות, עם הלילה הלבן, מאכלי הגבינה, השדות בשעת קציר, רות ונעמי בשדות בית לחם, ותחושת החופש הממלאת את האוויר החם והקיצי.

חג השבועות, עת קציר, מתן תורה, זמן מצוין לארוחות חג מפנקות אך קלילות, לצד יינות לבנים מסוגים שונים בגווני זהב, ורוד, לבן. כדי ליהנות מיינות לבנים בצורה טובה, יש לקרר את היינות היטב לטמפ' של 7-10 מעלות. הנה לפניכם אוסף של יינות מוצלחים לכבוד החג. לחיים! 

 

משגב ויונייה 2018, יקב כישור 

יקב כישור שוכן על רכס ההר העולה מחופי הגליל המערבי, בתוך כפר כישורית, ביתם לחיים של כ-170 בוגרים עם צרכים מיוחדים. היקב והכרם, הינם ענף תעסוקתי בכפר (אחד מתוך 12 ענפים) וחברי הכפר שותפים לעשייה ולעבודה ביקב ובכרם. סדרת משגב מהווה את הביטוי המלא למאפייני הכרם והאקלים בגליל המערבי העליון. 

היין 100% זני מענבי ויוניה, לאחר הבציר עבר סחיטה באשכולות שלמים, הותסס בחביות עץ אלון, ולאחר מכן שהה על השמרים כ-6 חודשים. באף ריח אגסים, ופרי הדרים. טעם עמוק ומרענן. ויוניה מוצלח, קייצי וכיפי לשתיה בחבורה, קנו לעצמכם יותר מאחד- זה גם מעשה טוב למען הקהילה. מחיר כ-95 ₪ 

 

שרדונה 2017, יקב מטר (פלטר)

יקב מטר הוקם בשנת 2012 על ידי האחים ניר וטל פלטר. כחלק מהליך הצמיחה של יקב פלטר, התבסס הרעיון להקים מותג נוסף של יין כשר שיפנה לקהל לקוחות שלא היה יכול ליהנות מיינות היקב עד אז. היקב מצטיין באיכות היינות שלו ומפתח כל העת תחומים חדשים כמו גבינות, כהילים שונים ועוד ועוד. 

לכבוד החג טעמתי יין זני המורכב מ100% ענבי שרדונה שמקורם ברמת הגולן ובמצפה רמון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 8 חודשים. באף ריח לימוני, דבש, יסמין, מימדים עמוקים שנפתחים אט אט. היין יכול להתיישן עוד שנים טובות בתנאים נאותים ויהיה כוכב ענק אם תהיו מוכנים להתאפק. מחיר כ-100 ₪.

 

טוליפ וויט 2018, יקב טוליפ

וויט טוליפ הינו בלנד של שני זנים שונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי מתובל ומתקתק וסובניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ. עם הגעת הענבים ליקב עברו ריסוק והותססו למשך 40 יום.  באף ריחות של פרי הדר ופירות טרופיים, טעמי גויאבה, ליצ'י, אשכולית. יין נעים לשתיה כשהוא צונן מאוד. מחיר כ-75 ₪ 

צילום: יחצ, סטודיו כיפה

 

 

ויוניה 2018, יקב פסגות 

יקב פסגות בהרי בנימין מייצר יינות איכות בקביעות זה שנים. ההיכרות שלי עם היינות הלבנים של היקב מתחילה כ-8 שנים אחורה בטעימה אצל חברים שפשוט לא הצלחתי להפסיק ללגום את הויוניה הלא פחות ממדהים של היקב.  טוב, אז אחרי הטיזר – רשמי טעימה והסברים.

היין מופק מ100% ענבי ויוניה,  שנבצרו בשני סבבים כדי לתת ליין ארומות חזקות ולהביא את מיצוי טעמי הפרי בבשלות על הענף לפני בציר.  הבציר הראשון נותן ליין מבנה חומצי, אלגנטי ובלתי מכביד, עם קו מינראלי ואלכוהול נמוך, ומנעד פרי ירקרק ולבן. הבציר השני נבצר בהבשלה מלאה על גבול ההצטמקות, שנתן ליין מנעד פירות טרופיים, משמש בשל ותבלינים אקזוטיים.  בטעימה ארומות משמש, שסק, ופסיפלורה. יין רך ועדין, גוף בינוני,  חומציות טובה וסיומת ארוכה יחסית ליינות לבנים. הסיומת היא זו שתגרום לכם אחרי כל לגימה לרצות עוד קצת את הטעם הזה בפה. יין מוצלח, אורח כבוד על שולחן החג. מחיר כ-70 ₪. 

 

 

פלם בלאן 2018, יקב פלם

כבר כתבתי על יקב פלם בטור אחר, על ההיסטוריה המשפחתית והקשר ליין, ועל יינות האיכות של היקב מזה שנים. פלם בלאן הוא ממסך של 80% סובניון בלאן ו20% שרדונה, הענבים כולם מאזור הרי יהודה. הענבים עברו סחיטה באשכולות שלמים, ונשמר במרתפי היקב עוד 3 חודשים בבקבוק לפני הוצאתו מהיקב.  בטעימה רשמי תפוח ירוק, אננס, ואשכולית. יין פריך ונעים. היין מוכן לשתיה ולא מיועד להתיישנות רבה, עד שנתיים לפי המלצת היינן. מחיר כ-100 ₪. 

 

Mountain Vista  גוורצטרמינר 2016, יקב טורא

תכירו חבר ישן חדש, שכבר כתבתי עליו בעבר אבל הוא מתאים בהחלט להיכנס לרשימת המומלצים לחג השבועות הגוורץ של טורא. יין לבן חצי יבש (Off Dry) בעל גוון זהוב עשיר. באף ריחות של פרחי בר ליצ'י אפרסק ואננס, בפה חמיצות נעימה לצד מתיקות עדינה במיוחד. זהו יין הרמוני וקל, כיפי לשתייה עם חברים. יש להגיש צונן מאוד! מחיר כ-90 ₪.

צילום: יחצ, סטודיו כיפה

 

 

עלמה קורל רוזה 2018, יקב דלתון 

יש יינות בגוונים רבים, אבל גוון ורוד בהיר כל כך כמעט שקוף טרם ראיתי, וזה מושך את העין ומהפנט. יין חדש של יקב דלתון המוכר והאהוב, עם שאיפה לייצר יין מקורי וחדש עם מעט מאוד צבע, מן יין חצוף כמו הצבר הישראלי. ובכן- ניסוי מוצלח.

היין מופק מ 50% ענבי גראנש נואר ו 50% ענבי פינו גרי, שעברו תהליך השריה קצרצר עם הקליפות כדי לתת גוון קל מאוד, ולאחר מכן תסיסה ספונטאנית וביקבוק. בטעימה ריח אבטיח ואשכולית אדומה. יין חדשני, מעניין, טעים.  מחיר כ-75 ₪. 

 

 

גוורצטרמינר SPECIAL RESERVE 2018, יקב ברקן
 

100% ענבי גוורץ המגיעים מאזור מושב דלתון שבגליל. הענבים נבצרו בסביבות חודש אוגוסט בבציר לילה כדי לשמור על איכות הענבים, והותססו במכלי נרוסטה.  צבע היין קש זהוב בהיר. האף ארומטי ומציג ארומות של משמש, אפרסק. בפה היין חצי יבש, בעל גוף בינוני-קל וניתן להרגיש במתיקות המעודנת שנשארה בתום התסיסה. יין לכל המשפחה. מחיר כ-75 ₪. 

 

לה-טור רוזה 2018, יקב נטופה 

רוזה המופק מענבי טמפרניו, שואלים את עצמכם מה זה טמפרניו?  זהו למעשה ענב ספרדי מקומי שמשולב רבות ביינות ריוחה וריברה דל דוארו. נמצא תחת שם אחר בפורטוגל (Tinta Roriz) ומשמש כחלק מבלנד הפורט. טמפראנו בספרדית פירושו מוקדם על שם הבשלתו המוקדמת של הזן. ליין גוון סלמון, באף ריח דובדבנים, תות שדה. חומציות רעננה וסיומת עשבונית ועדינה. יין מעולה עם מנות ראשונות או גבינות קשות. מחיר כ-80 ₪.

צילום: יחצ, סטודיו כיפה

 


לטורים קודמים
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן