האורז תמיד נדבק לסיר? זאת הטעות שאתם לא מפסיקים לעשות

אין דבר מבאס יותר מלהכין ארוחה פשוטה ולמצוא את עצמכם עם סיר שרוף ושאריות של אורז לבן עליו. כדי לחסוך לעצמכם את האכזבה ואת הטרחה שבשפשוף הסיר - הנה 8 טיפים שיעזרו לכם למנוע את התופעה המצטערת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 13:49 ב באדר ב'

האורז תמיד נדבק לסיר? זאת הטעות שאתם לא מפסיקים לעשות
אורז דבוק לסיר, צילום: Estudios Freedom Artes,Shutterstock

אם פעם אחר פעם אתם מכינים אורז - שנחשב לאחד המאכלים הקלים להכנה - והוא נדבק לכם לתחתית הסיר, כנראה שאתם עושים משהו לא נכון. יכול להיות שזאת טעות בתהליך ההכנה, ביחס בין האורז למים או בטמפרטורת הבישול, אך כנראה שמדובר בבעיה שניתן לתקן. בדיוק לשם כך אספנו עבורכם 8 טיפים שיעזרו לכם למנוע מהאורז להידבק לסיר.

8 טיפים כיצד למנוע מהאורז להידבק לסיר

1. שטיפה: לפני הבישול יש לשטוף את האורז במים קרים, עד שהמים צלולים. זה עוזר להסיר מהאורז עודפי עמילן שעלולים לגרום להידבקות.

2. השרייה: השריית האורז במים במשך 30 דקות עד שעה, לפני הבישול, יכולה לעזור להפחית את הדביקות. לפני הבישול, סננו את האורז.

3. יחס בין מים לאורז: חשוב להקפיץ על יחס נכון בין המים לאורז בבישול. בדרך כלל, על כל כוס אחת של אורז תצטרכו להשתמש ב-2 כוסות מים רותחים.

4. רתיחה: יש מי שבוחרים לשים את האורז ועליו את המים החמים, אך ההפך הוא הנכון. הרתיחו את המים ורק אז הכניסו את האורז לסיר.

5. שמן: עוד לפני שהוספתם את האורז לסיר, שימו כמות קטנה של שמן כדי למנוע הידבקות. שימו לב לא לשפוך יותר מדי כדי לא לפגום במרקם או בטעם.

6. ערבוב: מיד לאחר שהוספתם את האורז, ערבבו אותו היטב במים כדי למנוע מהגרגירים להידבק זה לזה. במהלך הבישול אין צורך לערבב כמעט כלל.

7. להבה נמוכה: לאחר שהוספתם את האורז אל תשכחו להנמיך את האש ולכסות את הסיר. תנו לו להתבשל על אש נמוכה עד שהוא מוכן.

8. מנוחה: גם אחרי שהאורז מוכן, תצטרכו להתאפק מעט לפני שתאכלו אותו. תנו לו לנוח עם המכסה במשך כמה דקות עד לאידוי כל הנוזלים ולתוצאה מיטבית.