לא לזרוק: 5 דברים שאפשר לעשות עם האורז שנשאר משבת

שוב הכנתם יותר מדי אורז לשבת ומצאתם את עצמכם עם סיר כמעט מלא וחסר שימוש? אל תזרקו לפח. הנה 5 מתכונים למאכלים פשוטים במיוחד שתוכלו להכין עם שאריות האורז שלכם בקלי קלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 11:48 כג באדר א'

לא לזרוק: 5 דברים שאפשר לעשות עם האורז שנשאר משבת
אורז, צילום: New Africa,Shutterstock

אם יש משהו שתמיד מכינים ממנו כפול - זה אורז. תמיד חוששים שכוס אחת או שתיים לא יספיקו, מוסיפים עוד ועוד ואז מוצאים את עצמנו במוצאי השבת עם שאריות אורז שלא ישרדו עוד הרבה. במקום לזרוק הכל לפח הנה 5 דרכים לנצל את השאריות ולהפוך אותן לארוחת צהריים, לקינוח מפנק או לנשנוש.

1. מוקפץ אורז עם ירקות

למחבת ווק תזרקו כל ירק שיש לכם במקרר ומתאים למוקפץ - פלפלים, גזר, פטריות, בצל ועוד - וטגנו על אש גבוהה. תוסיפו את האורז, רוטב סויה, שמן שומשום וערבבו היטב עד לקבלת מוקפץ מושלם. אם בא לכם להשקיע יותר, אתם יכולים להוסיף טופו או קוביות חזה עוף מוקפצות.

מוקפץ אורז

מוקפץ אורז צילום: gkrphoto,Shutterstock

2. בוריטו אורז ושעועית

כל מה שאתם צריכים זה שאריות אורז, שעועית שחורה משומרת, רוטב סלסה וגבינה מגורדת. קחו טורטייה, מרחו עליה את הרוטב והוסיפו את האורז והשעועית. לאחר כך גרדו את הגבינה מלמעלה וגלגלו את הטורטייה ליצירת בוריטוס מהיר וקל.

בוריטו אורז ושעועית

בוריטו אורז ושעועית צילום: Joshua Resnick,Shutterstock

3. סלט אורז

האורז שנשאר לכם יכול לשמש אתכם לארוחת צהריים קלילה ובריאה. חתכו מלפפונים ועגבניות שרי לקוביות, ערבבו יחד עם האורז והוסיפו גבינת פטה וביצים מלמעלה. טפטפו מעט שמן זית ומיץ לימון ותקבלו סלט אורז מרענן.

סלט אורז

סלט אורז צילום: Oxana Denezhkina,Shutterstock

4. פודינג אורז

אורז יכול להפוך גם לקינוח. בסיר ערבבו אורז, חלב, סוכר וקצת תמצית וניל, בשלו את התערובת עד שהיא הופכת סמיכה ופזרו מעל מעט קינמון. ברכותיי, קיבלתם פודינג אורז מדהים.

פודינג אורז

פודינג אורז צילום: Africa Studio,Shutterstock

5. כדורי אורז וגבינה מטוגנים

שאריות האורז לא חייבות להפוך לארוחה של ממש, הן יכולות להיות גם נשנוש מפנק וקליל. בשילוב עם גבינה, פירורי לחם וטיגון אין מצב שלא תתאהבו בכדורים הזהובים שמזכירים ארנצ'יני.

כדורי אורז וגבינה מטוגנים

כדורי אורז וגבינה מטוגנים צילום: נמרוד סונדרס