תודו לנו אחר כך: 5 דברים שאסור להזמין במסעדה

בכל מסעדה או בית קפה יש מנות מוצלחות יותר ופחות, ולכל לקוח יש העדפות אחרות וטעם שונה. ובכל זאת, יש 5 מנות שאסור להזמין בשום מקום

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 11/03/24 12:39 א באדר ב'

תודו לנו אחר כך: 5 דברים שאסור להזמין במסעדה
אל תזמינו את הדברים האלה, צילום: Ground Picture,Shutterstock

מצאתם סוף סוף זמן פנוי ויצאתם למסעדה? נפלא. עד שהחלטתם לפרגן לעצמכם, אין סיבה שתבזבזו את הכסף היקר שלכם על מנות לא טריות, לא טעימות או לא היגייניות. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, ולאחר התייעצות עם טבחים ומלצרים - אלו שמכירים את מטבחי המסעדות הכי מקרוב - בחרנו את 5 המנות שפשוט אסור להזמין במסעדה.

1. שקשוקה

אין שום סיבה שתזמינו שקשוקה במסעדה. לא משנה כמה אתם אוהבים את המנה הזאת, התוצאה תמיד מאכזבת. המחיר מופרז, הרוטב לא מספיק טעים, הביצים לא במידת העשייה שרציתם והמחבת לא גדולה מספיק כדי שתחלקו אותה. כבר יצאתם למסעדה - אל תבזבזו את הארוחה שלכם על מנה שאתם יכולים להכין בבית בחצי מחיר ועם תוצאה הרבה יותר טעימה.

2. חביתה

זה אולי יאכזב את כל מי שאוהב לסגור פינה עם סנדוויץ' חביתה, אך זו לגמרי מנה שאסור לכם להזמין במסעדה. בחלק גדול מבתי הקפה החביתה בכלל לא עשויה מביצים כי אם מתרכיז מוכן, והכסף שתשלמו ממש לא שווה את המנה שתקבלו. גם כשהחביתה כן עשויה מביצים, הסטריליות בהכנה שלה עלולה להדאיג אתכם. אם בכל זאת בחרתם בארוחת בוקר - עדיף שתבחרו ביצת עין.

3. מרק

הנה משהו שאתם כנראה לא יודעים: מלבד מסעדות המתמחות במרקים - המנה הזאת בתפריט תהיה כנראה עשויה משאריות. אם בא לכם להתפנק במרק חם ומושקע תוכלו תמיד לבקר במרקי עלמא או להכין אחד כזה בבית, בשתי האפשרויות האלה המרק יהיה הרבה יותר טרי מזה שמוציאים מהפריזר ומחממים לכם במיקרוגל.

4. סלט קצוץ

מנה שנראית תמימה, עגבנייה ומלפפון קצוצים עם קצת בצל, אבל דווקא ממנה צריך להיזהר. פעמים רבות הירקות לא נחתכים במקום, הסלט לא טרי והמחיר גבוה ביחס לכמות הקטנה שמקבלים. אם כבר בחרתם בסלט תשקיעו עם מנה רצינית, את הירקות הפשוטים אתם יכולים לחתוך בבית.

5. כנאפה

כנאפה קונים בדוכן כנאפה או לא קונים בכלל. הקינוח הערבי הפך בשנים האחרונות לאחד הקינוחים הפופולריים בישראל ובמיוחד בשווקים בארץ, מה שגרם לבתי קפה רבים לשלב אותו בתפריט הקינוחים שלהם. הבעיה היא שכנאפה צריך לעשות כמו שצריך, וברוב המסעדות תקבלו מנה של שערות קדאיף טבולות ברוטב לבן עם קצת פיסטוק למעלה. אל תעשו את הטעות הזאת.