עושים לכם סדר: איזה רוטב מתאים לכל צורה של פסטה?

אם עוד לא הבנתם את ההבדל בין פטוצ'יני לפפרדלה - האייטם הזה בדיוק בשבילכם. לכל רוטב מתאימה צורה אחרת של פסטה והגיע הזמן שתלמדו איך עושים את זה נכון

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 10/03/24 13:14 ל באדר א'

עושים לכם סדר: איזה רוטב מתאים לכל צורה של פסטה?
פסטה שמנת פטריות, צילום: soeka,Shutterstock

מי שחושב שלצורה של הפסטה אין כל משמעות לא מבין בפסטה, נקודה. לא אשתכנע גם אם שף איטלקי יגיד לי שאין שום הבדל בין ספגטי לפטוצ'יני, ושטורטליני ורביולי זה בדיוק אותו הדבר. לכל רוטב של פסטה מתאימה צורה אחרת לגמרי, כזאת שתשלב בצורה מושלמת בין קיפולי הבצק לבין הטעמים והתוספות. אם לא הצלחתם להגיע לבד להתאמות, אנחנו כאן בשבילכם.

רוטב רוזה - פנה

רוטב רוזה קלאסי, השילוב המדהים של שמנת ועגבניות, זקוק לפסטה פנה. חלולה, קשיחה, כזאת שתוכל לתחוב לתוכה את המילוי מבלי להפוך לרכה מדי ומבאסת.

פסטה רוזה

פסטה רוזה צילום: BrandonKleinPhoto,Shutterstock

רוטב פסטו - פטוצ'יני

רוטב שמנת פסטו הוא אחד הרטבים הכי מוצלחים לפסטה ועליו לקבל את הכבוד הראוי לו. פטוצי'ני דק ורחב, טרי, שאפשר לגלגל על המזלג ולקבל בכל ביס מנה גדושה של רוטב. הפסטו מצפה את האטריות בצורה מושלמת ולא ייעלם לכם בצלחת.

פסטה פסטו

פסטה פסטו צילום: Anna Shepulova,Shutterstock

פסטה ירוקים - פוזילי

פסטה ירוקים, או כל פסטה עם ירקות, נותנת תחושה של מוקפץ. כאן בצק הפסטה הוא לא בהכרח הדומיננטי, ועליו להשתלב כאחד הירקות. לכן פסטה פוזילי היא המתאימה ביותר והקלילה ביותר לתבשיל ירקות, דומה למוקפץ, כזו שלא משתלטת על המנה.

פסטה ירוקים

פסטה ירוקים צילום: Anna Shepulova,Shutterstock

רוטב אדום/בולונז - ספגטי

כל ילד יודע שספגטי אוכלים עם רוטב אדום. אתם יכולים לנסות רטבים אחרים, אבל תגלו מאוד מהר שזה פשוט לא אותו הדבר. רוטב העגבניות משתלב בצורה מושלמת עם הספגטי, כאילו נועדו זה לזה. כך גם הבולונז, הבשר הטחון שנטמע היטב ברוטב ומתלפף סביב כל רצועת פסטה.

פסטה בולונז

פסטה בולונז צילום: gkrphoto,Shutterstock

רוטב שמנת פטריות - פפרדלה

מי לא אוהב פסטה שמנת פטריות? כדי שתוכלו באמת ליהנות מהרוטב הקרמי עם הפטריות הקריספיות אתם צריכים לבחור בפסטת פפרדלה. היא אמנם דומה לפטוצ'יני, אך רחבה יותר, שטוחה וכזאת ששמה דגש על הרוטב ולא על הבצק.

פסטה שמנת פטריות

פסטה שמנת פטריות צילום: soeka,Shutterstock

רוטב שמנת בטטה - טורטליני

פסטה טורטליני היא עבה הרבה יותר מפסטה רגילה, עשירה במילוי ועם לא מעט בצק. פסטה "כבדה" כזאת זקוקה לרוטב דומיננטי, ושמנת בטטה הוא הרוטב המתבקש. הקרמיות תשתלב מעולה עם המילוי הגבינתי והבטטה תוסיף עוד פריכות ורכות למנה הזאת.

פסטה שמנת בטטה

פסטה שמנת בטטה צילום: Epic Vision,Shutterstock

רוטב סלק - קונקיליה

פסטה מיוחדת צריכה צורה מיוחדת. פסטה סלק היא טעימה ובעיקר מהממת, אבל היא חייבת להיות מוגשת בצורה עדינה. הצורה הזאת של הפסטה סופחת לתוכה את הרוטב בחלק החלול שלה, אך לא מנקזת אותו פנימה בצורה שתהיה חונקת מדי. הבחירה המדויקת.

פסטה סלק

פסטה סלק צילום: marco mayer,Shutterstock

רוטב אלי אוליו - חונקי כמרים

פסטה חונקי כמרים היא לא מהפופולריות ביותר, וחבל שכך. הצורה אמנם דומה לפנה אך אחרת לגמרי, מעוגלת ודקה יותר, ומתאימה בדיוק לרוטב העדין והייחודי. אל תיבהלו מהשם, הצורה הזאת ממש לא תחנוק אתכם.

פסטה אלי אוליו

פסטה אלי אוליו צילום: רונן מנגן