מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עם הירקות שיש במקרר: הנוסחה המנצחת למרק מושלם

אין דבר יותר טוב מלאכול ביום חורף גשום מרק רותח וממלא, הרשת מלאה במתכונים, אבל למי יש כוח לצאת לסופר בשביל מצרכים שקפוא בחוץ? קחו את הנוסחה למרק מושלם שתמיד יוצא טוב: ממה שיש בבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 17:53 י באדר א'

עם הירקות שיש במקרר: הנוסחה המנצחת למרק מושלם
מרק ירקות, צילום: Nina Firsova,Shutterstock

הדבר הכי כיף לאכול בערב שחוזרים מהעבודה ביום חורף גשום זה מרק, ומי שלא מסכים- טועה. אבל לפעמים המתכונים שמסתובבים בחוץ הם מסובכים, ואין את כל המצרכים בבית, וכמו שאמרתי מדובר על יום חורף קר: למי יש כוח ללכת לסופר? אז קבלו את הנוסחה הבסיסית למרק ממה שיש בבית, שפשוט תמיד עובד.

אם חשבתם שזה מתכון מדויק, זה לא. בדיוק בגלל זה כתבתי "נוסחה". מדובר בסדר פעולות שהופך כל פעם רכיבים אחרים למרק מצליח. לא מבינים? פשוט תמשיכו לקרוא.

מרק תמיד עושה שמח

מרק תמיד עושה שמח, צילום: Drazen Zigic,Shutterstock

שלב 1

כמו כל תבשיל טוב, מתחילים בלטגן בצל. כמובן שהכל תלוי בגודל של המרק שאתם רוצים, אבל בגדול: כמה שיותר יותר טוב. לחתוך בצל קטן ולטגן על אש בינונית עד שנהיה שקפקף.

שלב 2

זה השלב הכייפי: פשוט מכניסים את כל הירקות שיש לכם במקרר.

גזר/תפו"א/קישוא/בטטה/אפונה/עגבניה ובגדול כל מה שאתם אוהבים ורוצים להיפטר ממנו.

תחתכו את כל הירקות לקוביות קטנות ותוסיפו לבצל לכמה דק של טיגון.

שלב 3

תיבול: גם פה, יצירתיות זה שם המשחק. כל אחד והטמעים שהוא אוהב. הנבחרת המנצחת שלי היא כמובן מלח, פלפל ואז קת כורכום, קצת כמון, חוויג' למרק, שום גבישי וא. מרק עוף. תמיד יוצא טעים. אחרי שתטבלו תטעמו ותתקנו לפי מה שאתם אוהבים.

שלב 4

תוסיפו מים שיכסו הכל פלוס עוד קצת (עדיף להרתיח קודם ואז זמן ההכנה מתקצר משמעותית)

שלב 5

קטניות: מרק טוב ומשביע חייב תוספת טובה.

אם אתם חושקים במרק עדשים: חצי או שלושתרבעי כוס של עדים כתומות ועוד כמות זהה של ירקות יסגרו לכם פינה. אני אישית בכלל בן-אדם של גריסים. כוס של גריסים ששטפתם קודם במים ייתנו לכם מרק מושלם.

אפשר להכניס פה גם אטריות אם אתם מכינים את המרק לילדים. עוד דבר שאני אוהבת להוסיף למרק הוא סולת. כן כן, שמעתם נכון. חצי כוס סולת בכמה דק' האחרונות להכנה של המרק תסמיך אותו ותיתן לו אווירה של תבשיל ולא של מרק. אם לא ניסיתם עד היום: זה הזמן.

שלב 6

תוסיפו ירוקים: שמיר/ פטרוזיליה/ כוסברה/סלרי .קחו את הירוקים שלכם ותוסיפו אותם בדקות האחרונות שהמרק רותח לתת לו עוד רובד של טעם.

זהו, המרק מוכן שהירקות רכים כמו שאתם אוהבים והקטניות ששמתם מוכנות. נותר רק להגיש עם קרוטונים/ שקדי מרק ולהינות. בתיאבון!

ירוקים מלמעלה: בתיאבון

ירוקים מלמעלה: בתיאבון צילום: Oksana Mizina,Shutterstock