הרבנות הצבאית דחפה: בורגראנץ', מקדונלד'ס ובורגרים מחליפות כשרות

לאחר עבודה שנמשכה מעל לשלושה חודשים, העבירו שלוש רשתות הבורגרים הגדולות בישראל: בורגראנץ', מקדונלדס ובורגרים, את כל פס הבשרים שלהם לכשרות מהדרין ועוברות לבשר חלק בסניפים הכשרים. המהלך החל ביוזמת הרבנות הצבאית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 18:14 כט בשבט התשפד

הרבנות הצבאית דחפה: בורגראנץ', מקדונלד'ס ובורגרים מחליפות כשרות
מקדונלדס ובורגראנץ', משפרות את הכשרות, צילום: CC BY-SA 3.0, דוד שי, Nati Shohat/Flash90

ביוזמת הרבנות הצבאית, העבירו שלוש רשתות הבורגרים הגדולות בישראל את כל פס הבשרים שלהם לכשרות מהדרין. לאחר עבודה שנמשכה מעל לשלושה חודשים, עברו בורגראנץ', מקדונלד'ס ובורגרים להשתמש בבשר חלק בחנויות הכשרות שלהן.

בגלל מפעל תרומות המזון הגדול

המהלך נוצר בעקבות יוזמת הרבנות הצבאית ובהובלתה, ולאור מפעל תרומות המזון הנרחב שמתקיים בישראל מאז פרוץ המלחמה. לאחר שהגיעו אלפי פניות של חיילי מילואים אל הרבנים הצבאיים, החליטו בחיל הרבנות להוביל מהלך שבו הרשתות הגדולות עוברות לעבוד עם בשרים בכשרות מהודרת וזאת על מנת לאפשר לכל החיילים בצה"ל לאכול את המוצרים אותם הם מספקים, בין אם מדובר בארוחות של היחידות השונות מחוץ לבסיסים, והן במסגרת תרומות המזון שנכנסות לצה"ל.

הרשתות עוברות לבשר חלק. צילום: shutterstock

גם ארגון ה-OU נרתם למאמץ

מי שהובילו בפועל את המאמצים הם אנשי ענף כשרות, בפיקודו של סא"ל הרב נריה רוזנטל, בהנחיית הרבצ"ר תא"ל הרב איל קרים תחת הקביעה "מהדרין לכל חיל". יוזמת ענף הכשרות ברשתות הבורגרים היא המשך של שדרוג מערך הכשרות אותה החל רמ"ח הרבנות הצבאית אל"מ הרב חיים ויסברג בתפקידו הקודם כראש ענף הכשרות בצה"ל במטרה לספק לכל חייל מזון מהדרין. במסגרת אותם מאמצים רתמו בחיל גם שורה של גופי כשרות גדולים מרחבי העולם בהם ארגון כשרות ה- OU העולמי, כדי לסייע במאמצים.