זה אפשרי: 8 דרכים להעלים את הריח השרוף מהסיר שלכם

גם אם כבר הצלחתם לשקם את הסיר ששרפתם ולנקות אותו בצורה שתאפשר לבשל בו שוב, הריח השרוף כבר נדבק וקשה להיפטר ממנו. הנה 8 דרכים לעשות זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 17:00 כט בשבט התשפד

זה אפשרי: 8 דרכים להעלים את הריח השרוף מהסיר שלכם
סיר שרוף, צילום: Malgorzata Surawska,Shutterstock

לכולנו קורה מדי פעם שהבישול מתפקשש והסיר נשרף, הבית מתמלא בעשן וחוץ מהאוכל שנהרס גם מצב הרוח לא בשמיים. אחרי שסיימתם לשטוף את הסיר היטב הגיע הזמן לטפל בריח שלא מסכים להיעלם - הנה 8 טיפים כיצד להסיר את הריח השרוף מהסיר.

1. בלי שאריות

אם עדיין יש שאריות שרופות בסיר, יש לשפשף אותם באמצעות ספוג או מברשת עדינים. אפשר להשתמש בתערובת של סודה לשתייה ומים כדי ליצור משחה עבור כתמים עקשניים.

2. מים רותחים

ממלאים את הסיר במים ומביאים לרתיחה. נותנים למים לרתוח במשך כמה דקות כדי לעזור לשחרר את כל החלקיקים השרופים שנותרו. זה יכול להקל על ניקוי הסיר ביסודיות.

3. סודה לשתייה וחומץ

מערבבים תמיסה של כוס מים וכוס חומץ בסיר. מביאים לרתיחה במשך כמה דקות. לאחר מכן, מוסיפים 2-3 כפות סודה לשתייה. נותנים לתערובת לשבת במשך כמה שעות או לילה. השילוב של חומץ וסודה לשתייה יכול לעזור לנטרל ריחות.

4. לימון

חותכים לימון לפרוסות ומוסיפים לסיר. ממלאים את הסיר במים ומביאים לרתיחה. ללימון יש תכונות המפיגות ריח טבעי שיכולות לסייע בסילוק ריחות.

5. מגרשי קפה

מניחים גרגירי קפה בסיר ונותנים להם לשבת כמה שעות. גרגרי קפה יכולים לספוג ולנטרל ריחות.

6. אור שמש ואוויר צח

אפשרו לסיר להתאוורר באור שמש ישיר, מכיוון שאור שמש ואוויר צח יכולים לעזור להפיג ריחות מתמשכים.

7. תמיסת אקונומיקה

עבור סירים העשויים מחומרים כמו נירוסטה, ניתן לנסות תמיסת אקונומיקה מדוללת. מערבבים כף אחת של אקונומיקה עם גלון מים ונותנים לה להיספג בסיר לזמן קצר. יש לשטוף ביסודיות לאחר מכן.