שבת נכנסת מוקדם: 5 טיפים שיעזרו לכם לייעל את הזמן במטבח

תכנון הזמן, הכנה מראש, שיטות בישול שונות, ניקיון במקביל וניהול זמן - חמש שיטות שיעזרו לכם לייעל את הזמן שלכם במטבח, ולהפוך את ימי השישי הקצרים להרבה פחות לחוצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 14:08 ח בשבט התשפד

שבת נכנסת מוקדם: 5 טיפים שיעזרו לכם לייעל את הזמן במטבח
בישול, אילוסטרציה, צילום: UfaBizPhoto,Shutterstock

שבתות חורף הן אתגר בכל משפחה שומרת שבת. שעת כניסת השבת מוקדמת מהרגיל, ויש כל כך הרבה מה להספיק. כדי שתוכלו להיות רגועים יותר, ואולי אפילו להספיק לקפוץ לטיול קטנטן באזור, הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לייעל את הזמן שלכם במטבח.

1. תכנון

לפני שאתם מתחילים לבשל, קחו דף ועט - כן, כן, ממש כמו פעם - והכינו רשימה עם כל המנות והמאכלים שאתם מתכננים להכין היום, כולל הסדר שבו תבשלו אותם. ארגנו את כל המרכיבים והציוד הנדרש עבורכם, וסדרו אותם בקבוצות שיקלו עליכם ויחסכו לכם זמן של חיפושים - מוצרי אפייה בקבוצה אחת, ירקות בקבוצה אחת, קטניות בקבוצה אחרת. כך תוכלו לגשת בכל פעם לקבוצה הרלוונטית ולשלוף את המצרך המתבקש בקלות.

2. הכנה מראש

גם אם אתם אוהבים את האוכל שלכם טרי לגמרי, כזה שאין צורך להניח על הפלטה כי הוא עדיין חם, אתם לא חייבים להשאיר את כל המשימות לשישי. אפשר לקלף ולחתוך ירקות יום קודם, להכניס בשר למרינדה או להכין בלילות ורטבים מסוימים, שיחסכו לכם את זמן הבישול בפועל.

3. שיטות בישול שונות

אם כל המנות שתכינו ידרשו בישול על הכיריים, סביר להניח שתתעכבו יותר. נסו לפצל את המאכלים שלכם לשיטות בישול שונות: בזמן שמנה אחת בסיר, אחת אחרת בתנור, ושלישית - אם אתם נועזים - בטוסטר. אפשר להשתמש גם בסיר לחץ כדי להאיץ את קצב הבישול, או לשלוף כירה חשמלית כדי לאפשר בישולים במקביל.

4. ניקיון במקביל

אל תחכו לסיום העבודה כדי לנקות את הכלים - מה שיגזול מכם הרבה יותר זמן. תוך כדי שאתם מבשלים, שטפו את הכלים המצטברים בכיור ותחסכו לכלוכים שיצטברו ויהיה קשה הרבה יותר להסיר. זה לא רק יחסוך לכם זמן בסוף הבישול, אלא גם יהיה נעים הרבה יותר לבשל בסביבה נקייה.

5. ניהול זמן

כשאתם מכינים את הרשימה שלכם, נסו לתכנן את זמני הבישול של כל מנה. התחילו עם אלו שדורשות זמן רב יותר, ובזמן שהן מתבשלות תוכלו להכין מנות נוספות. השתמשו בטיימרים לכל מנה כדי לדעת מתי צריך לבדוק, לערבב או לסגור את הגז והתנור, כדי שלא תיכנסו ללחץ או חלילה תשרפו את המנות שלכם.