סוגי טיולים מומלצים אחרי הגשם

טיולים אחרי הגשם הם חוויה מיוחדת במינה, הכל רטוב, נקי, אין אבק באוויר, הראות מצוינת. תנאי הטיול מיטביים מכל הבחינות: מזג האוויר משתפר, האדמה רוויה במים. סביבת הצומח הופכת ירוקה יותר ופחות קוצנית

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף baliletayel 29/11/23 15:56 טז בכסלו התשפד

סוגי טיולים מומלצים אחרי הגשם
טיולים אחרי גשם, צילום: יל אהרוני, אתר בא לי לטייל

סופסוף מתחילים להיראות אותותיו של הגשם ובעלי חיים רבים מגיעים למוקדי המים. למשל ציפורים רבות ובעלי כנף מגיעים לבריכות מים שניקוו בעקבות הגשם. מסלולי טיול מומלצים לעונה זו הם רבים ומגוונים מאוד, בעיקר כאילו שלא היו זמינים בקיץ למשל מסלולים שאינם מוצלים. שמורות טבע ברחבי ישראל מתעוררות למחזור חיים חדש.

אחד מסוגי הטיול שמאוד אופייניים בתקופת החורף אחרי הגשמים הם טיולי ליקוט פטריות. אופייניים בעיקר בקרב ציבור מגזר הרוסי אבל לא רק.

מדובר בטיול של ממש בתוך מעבי היער מתחת לעצי האורן, מטיילים רבים תרים אחרי פטריות אורנית. המסתתרות בין ענפי עצי האורן המחטניים הפזורים על פני האדמה. לפעמים מדובר בתהליך של "חיפוש מחט בערימת שחת" בעיקר ביערות גדולים ששטח החיפוש גדול מאוד.

אבל ברגע שמתחילים לאתר את פטריות, מיד אחרי הגשם מדובר בטיול כייפי במיוחד. אחד המקומות שאופייניים לסוג טיול שכזה הוא יער בן שמן.

מגיעים למבוא מודיעין בתוך היער, אחד החניונים הגדולים ביותר ביער והמטוילים ביותר בעיקר על רוכבי אופניים ואוהבי פיקניק. כדי להגיע למקום הזינו בוויז: מבוא מודיעין. ומשם צאו לטיולים ותהנו במרחביו האינסופיים של היער שקם לתחייה.

סוג נוסף של טיול לאחר הגשם הוא טיולי פריחה. מדובר על מטיילים חובבי פריחה שמעבר לחוויית הטיול בטבע מחפשים פרחים שהחלו לפרוח ולבצבץ מתוך האדמה.

אם אנו מדברים על תחילת הגשמים בתקופת הסתיו, אז סתווניות בגוון ורוד או לבן, זה סוג הפרח שאופייני מאוד לתקופה זו. הסתוונית כשמה כן היא מלשון "סתיו". היא מסמלת יותר מהכל את בואו של הסתיו והגשמים הראשונים.

גם החלמוניות פורחות בצבען הצהוב בתקופת הסתיו. ישנם גם פרחים רבים הפורחים לתוך החורף כגון: כלניות ורקפות. ומעטרות את סביבתן בגוונים של ורוד, לבן ואדום.

עוד סוג של טיול שהפך לז'אנר מאוד בולט בשנים האחרונות הוא טיול בין בריכות חורף ושלוליות. מדובר למעשה באטרקציה בפני עצמה. כי בריכות החורף מעבר להיותן בריכות עם מי גשמים. יש בהן עולם ומלואו מבחינת דו חיים המתעוררים ומגיחים לפתע מן הקיץ הלוהט. למשל: קרפדות, אילניות ועוד.

בישראל יש המון בריכות מהסוג הזה חלקן בתוך שמורות טבע, חלקן בתוך ערים וסביב חלקן אפילו הוקמו פארקים מוסדרים על ידי הרשויות. למשל פארק בריכת החורף לב השרון. ניתן לומר, אולי בוודאות, שהנשכרים ביותר מבואו של החורף, הם מטיילי הדרום והנגב, שנבצר מהם מלטייל בתקופת הקיץ הלוהטת באזור החם ביותר בארץ.

בואו של החורף מאפשר להם לצאת לטיולים ארוכים וממושכים יותר. למשל לבצע מקטעים של שביל ישראל, הידועים באורכם הרב מאוד. או נחלי המדבר שעשירים בגבי מים למשל: נחל זוהר הנמצא בין הנגב למדבר יהודה.

קבוצה נוספת של מטיילים אשר אוהבת מאוד את הטבע בתקופה הזו היא "רודפי השיטפונות" .מדובר על קבוצה של אנשים שחובבת את המפלים הרבים והגבוהים המגיחים בין ההרים וקניונים. בעיקר במדבר יהודה, חשוב לדעת כי כניסה לערוצי נחל בעת שיטפונות היא סכנת חיים של ממש. וההגעה לנקודות תצפית צריכה להיות גבוהה ומעל אזור השיטפונות למשל גשרים.

כך או כך ישנן אפשרויות רבות לטייל לאחר הגשם. אמנם חלון ההזדמנויות קצר אבל כמות האפשרויות היא רבה מאוד בכל חלקי הארץ. לצפות בזרימות של מים ובמאגרים מלאים במים. מראות משמחים ומעניקים שלווה, המון חיות לטבע .הלובש צבע וגוון שכה היו חסרים לו בתקופת הקיץ הלוהט.


בשיתוף baliletayel