מה ההבדל בין חלב קוקוס, מי קוקוס ונוזל קוקוס - הכתבה שתעשה לכם סדר אחת ולתמיד

אם גם אתם קראתם מתכון הגעתם לסופר ולא הייתם בטוחים איזה מוצר אתם צריכים זאת הכתבה בשבילכם. וגם האם אפשר להחליף שמנת לבישול בקרם קוקוס?

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/24 13:01 ב בשבט התשפד

מה ההבדל בין חלב קוקוס, מי קוקוס ונוזל קוקוס - הכתבה שתעשה לכם סדר אחת ולתמיד
חלב קוקוס או מי קוקוס מה עדיף?, צילום: Nicole Glass Photography,Shutterstock

חלב קוקוס, מי קוקוס וקרם קוקוס הם שלושה מוצרים שונים, המופקים מאגוז הקוקוס. הם נבדלים זה מזה באחוזי השומן שלהם, בצבע שלהם ובשימושים שלהם.

מי קוקוס הם הנוזל הצלול והמתקתק שנמצא בתוך אגוז קוקוס צעיר, זה מה שנהוג לשתות עם קש ישירות מתוך האגוז. הם מכילים מעט שומן, ולכן הם פחות עתירי קלוריות מחלב קוקוס. מי קוקוס יכולים לשמש לשתייה, או להוספה למשקאות, סלטים ותבשילים.

חלב קוקוס הוא נוזל לבן סמיך וטעים, המופק מבשר אגוז קוקוס בוגר. הוא מכיל בין 7% ל-13% שומן, ולכן הוא עשיר יותר בטעמים ובמרקם ממי קוקוס. חלב קוקוס משמש בבישול ובאפייה כתחליף לחלב פרה, שמנת או יוגורט.

קרם קוקוס הוא חלב קוקוס מרוכז, המכיל בין 20% ל-25% שומן. הוא סמיך יותר מחלב קוקוס רגיל, ויש לו טעם עשיר יותר. קרם קוקוס משמש בבישול ובאפייה כתחליף לשמנת מתוקה או גבינה צהובה.

השימוש בקוקוס במקום שמנת יכול להיות פתרון מעולה לשומרי כשרות שמחפשים פתרון יצרתי לקינוח בסעודת שבת בשרית, או לשילוב תוספת בארוחת צהריים. ניתן להשתמש בקרם קוקוס כתחליף לשמנת מתוקה בקינוחים, כגון עוגות, קרמים, גלידות ושוקולד. אפשר גם להקרים מרק עם קרם קוקוס במקום שמנת לבישול. כמו גם ברטבים לפסטה או לסלט.

קוקוס, פתרון מעולה לשומרי כשרות

קוקוס, פתרון מעולה לשומרי כשרות צילום: worradirek,Shutterstock

למה אין בישראל חלב קוקוס?

אם תחפשו בסופר בישראל חלב קוקוס, לא תמצאו. הסיבה היא כי לפי התקינה הישראלית חלב מודר רק כזה שמיוצר מבעלי חיים (פרות, עיזים וכו') וגם הרבנות לא אוהבת במיוחד את המילה חלב כי היא מרמזת על מוצר חלבי ואילו חלב קוקוס הוא מוצר טבעוני. לכן בישראל תוכלו למצוא את חלב הקוקוס על המדף בשם נוזל קוקוס (שימו לב לא להתבלבל עם מי קוקוס).

אז מתי נשתמש בחלב קוקוס ומתי במי קוקוס?

  • אם אתם מחפשים נוזל סמיך וטעים, בעל טעם קוקוס מובהק, השתמשו בחלב קוקוס או קרם קוקוס.
  • אם אתם מחפשים משקה מרענן ועשיר בוויטמינים ומינרלים, מי קוקוס הם הבחירה הטובה יותר.
  • אם אתם רוצים להשתמש במוצר כתחליף לחלב פרה, חלב קוקוס ומי קוקוס יכולים לשמש לשני הצרכים. עם זאת, חשוב לזכור כי חלב קוקוס מכיל יותר שומן וקלוריות מחלב פרה.