5 דרכים להפוך את הקינוח החלבי לפרווה - בלי להרוס את הטעם

מתחשק לכם קינוח מפנק אחרי הארוחה הבשרית? לא צריך להתפשר. הקונדיטורית ומעצבת הברים מלכי קליין מעניקה חמישה טיפים להפוך את הקינוח החלבי שחלמתם עליו לקינוח פרווה שאף אחד לא ירגיש בהבדל

חדשות כיפה מלכי קליין 28/12/23 10:55 טז בטבת התשפד

5 דרכים להפוך את הקינוח החלבי לפרווה - בלי להרוס את הטעם
קינוח פרווה של מלכי קליין, צילום: פרטי

זאת בעיה שכל שומר כשרות מכיר. מתחשק לכם להכין קינוח חלבי ומפנק לשבת, אבל הארוחה בשרית ואתם נאלצים להתפשר על קינוח פרווה. בלי חלב, בלי שמנת, בלי חמאה - בדרך כלל, הקינוחים הפרווה פחות מפנקים. אבל לא עוד. הנה 5 טיפים שישנו לכם את החיים, ויעזרו לכם להפוך כל קינוח חלבי לקינוח פרווה, אבל בלי להתפשר על הטעם.

1. חמאה

מעבר לטעמה העדין והמתקתק, לא כולן יודעות, אבל יש לה עוד תפקיד משמעותי בבלילת העוגה - לייצב את הבסיס. לא משנה אם זה בעוגות, עוגיות, או אפילו רק התחתית של העוגה, בסוף כולנו רוצות שהקינוח יהיה יציב וטעים. לכן, כשנחפש את המוצר המקביל לחמאה, האופציה הראשונה שלנו תהיה מרגרינה.

אממה, מרגרינה תתן את היציבות הרצויה, אבל תהיה פחות טעימה מול החמאה. לכן, אם אתן רוצות שיהיה גם יציב וגם טעים, ההמלצה שלי היא להחליף 100 גרם חמאה ב-75 גרם שמן קוקוס, או נטורינה בשמן קוקוס, ואחר כך תנסו לשכנע את האורחים שזה פרווה.

2. חלב

את החלב אפשר להחליף בכל סוגי התחליפים הטבעוניים מבלי לפגוע בטעם, כמו חלב סויה, חלב קוקוס ואחרים.

3. קצפת

רובנו ניכנס למכולת, ניקח שמנת צמחית, ונגיד שאין מה לעשות - צריך להתפשר על הטעם אם רוצים פרווה, אבל אגלה לכן שאין שום סיבה להתפשר על הטעם. קחו פחית קרם קוקוס, שימו במקרר למשך 24 שעות ותפתחו את הפחית בלי לנער לפני הפתיחה. תורידו את השכבה השומנית העליונה והמוקשה ללא הנוזלים, תקציפו את זה עם אבקת סוכר, ותקבלו קצפת יציבה, מתוקה ופרווה.

4. שמנת מתוקה

כשזקוקים לשמנת רגילה, ללא הקצפה, אפשר להחליף אותה בקרם קוקוס - זה שהוצאתן מההקצפה האחרונה.

5. שוקולד חלב

במקום 100 גרם שוקולד חלבי, נשים 70 גרם שוקולד לבן פרווה, עם 30 גרם שוקולד מריר, וכך נפצה על הטעם.