כשיש לי חשק לקינוח מפוצץ שוקולד בלי חרטות אני מכינה קרפ מדפי אורז

כשחשק עז למתוק פורץ אצלי בשעה אחת בלילה, והמצפון הבריאותי מדגדג יחד איתו, אני מכינה קרפ מושלם מדפי אורז - כזה שרואים בסרטוני הטיקטוק ולא מאמינים כמה טעים הוא הולך להיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 15:33 יג בטבת התשפד

כשיש לי חשק לקינוח מפוצץ שוקולד בלי חרטות אני מכינה קרפ מדפי אורז
קרפ שוקולד בלי חרטות, צילום: BMProductions,Shutterstock

מאז שגיליתי את הדבר המופלא שנקרא דפי אורז, אני מכינה איתם כל דבר - בורקסים, חצ'אפורי וגם קינוחים. דף אורז סטנדרטי אחד מכיל 29.8 קלוריות ו-7.12 גרם פחמימות בלבד, בלי גלוטן, בלי שומנים, בלי חרטות. הקינוח הזה הוא כזה שתראו בסרטון טיקטוק, תטילו ספק, ולא תאמינו כמה טעים הוא הולך להיות כשתכינו אותו תחת דחף קיצוני למתוק באחת בלילה.

מצרכים לקרפ דף אורז

  • דף אורז
  • ביצה
  • 3 כפות חלב
  • ממרח שוקולד לבחירתכם (המלצה שלי: נוטלה)
  • 2 קוביות שוקולד לבן
  • תוספות לבחירתכם: פרוסות בננה/קליק/מקופלת
  • שמן לטיגון
דפי אורז

דפי אורז צילום: New Africa,Shutterstock

הוראות הכנה לקרפ דף אורז

  1. מה שהופך את הקריפ לקריספי כל כך הוא הטבילה שלו בביצה ולא במים. שקשקו בצלחת רחבה ביצה עם חלב וטבלו את דף האורז, חמש שניות מכל צד.
  2. דמיינו שהדף העגול מחולק לשתיים, והניחו כף גדושה של הממרח שבחרתכם במרכז החלק התחתון של הדף. בשלב הזה יהיה לכם קשה למרוח משהו על הדף, אז תצטרכו להניח שליכטה יפה ולמעוך אותה מעט.
  3. הוסיפו את קוביות השוקולד הלבן ואת התוספות שבחרתכם לצד הממרח.
  4. קפלו את הדף לשניים והדקו את הקצוות עד להדבקה. לשחיתות מירבית חזרו על הפעולה פעמיים: לאחר הקיפול מרחו עוד שוקולד וקפלו שוב.
  5. הרתיחו שמן או חמאה במחבת. לבריאות מירבית: אפשר גם להשחים בתנור. הניחו את הדף על השמן הרותח - אך לא מדי - וטגנו במשך 2-3 דקות. תהפכו לצד השני, טגנו דקה נוספת בלבד ותוציאו את הקינוח המושחת. שימו לב לא להניח על נייר סופג.
  6. לזלול לפני שמישהו מתעורר ומבקש שתכינו לו גם.