אחת ולתמיד: זאת הסיבה שכדאי לכם לאכול תפוז דם במקום תפוז רגיל

מונע הזדקנות, מלא בסיבים תזונתיים וטעים להפליא: תפוז דם הוא בהחלט פרי שאתם רוצים בקערת הפירות שלכם בבית, ריכזנו לכם את כל הסיבות למה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 14:35 יב בטבת התשפד

אחת ולתמיד: זאת הסיבה שכדאי לכם לאכול תפוז דם במקום תפוז רגיל
תפוזי דם, צילום: Melica,Shutterstock

פירות הדר בחורף

משפחת פירות ההדר מוכרת לכולנו: אשכולית, פומלה ותפוז זה הבייסיק, וכמו בכל פרי מהבסיס יוצאים תתי זנים ופירות כלאיים שמוסיפים קצת עניין לחורף.

אחד מהם הוא "תפוז הדם": תפוז בגודל בינוני–קטן, הקליפה דקה, מעט מחוספסת, מתקלפת בקלות. יש לו טעם משובח, מלווה בארומה יינית. ובאופן יחסי אין לו הרבה זרעים.

תפוז הדם מכיל סגולות בריאותיות רבות. מלבד ויטמין C משובח שמעניק לנו התפוז, כמו כל פירות ההדר שאנו מכירים, צבעו המיוחד של תפוז הדם מכיל את הפיגמנט אנטוציאנין, המעניק לו את הצבע האדום - בדומה לפיגמנט בענבים וברימונים. האנטוציאנין המצוי בזן החדש עם כ- 150 מיליגרם לליטר, ידוע בסגולותיו הבריאותיות הרבות כנוגד חימצון ומעכב תהליכי הזדקנות.

האנטוציאנין והצבע האדום מתפתחים בפירות כתגובה לקור עז. לכן תפוז דם מסוג זה מתאים לאזורים עם חורף קר. באזורים פחות קרים, כמו מישור החוף, בשילוב החורפים החמים יחסית בשנים האחרונות, יתכן שהתפוז לא יקבל את הצבע האדום האופייני אלא יראה כתפוז רגיל.

תפוז דם

תפוז דם צילום: grey_and,Shutterstock