אחרי הטיגונים: 5 דרכים להוריד כתם שמן מהבגדים

אחרי כל הטיגונים במהלך השבוע האחרון, פנינו למומחי האינטרנט החדשים: הבינה המלאכותית ושאלנו - איך אפשר להסיר כתמי שמן מהבגדים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 13:18 א בטבת התשפד

אחרי הטיגונים: 5 דרכים להוריד כתם שמן מהבגדים
שמן על הבגד, צילום: HalynaRom,Shutterstock

אחרי עשרות טיגוני סופגניות, לביבות, ספנגים ושאר טגוני החג, נשארנו עם כמה בגדים שנפגעו מהמפגש עם השמן. במקום ללכת לחפש פתרונות במקומות הרגילים, בחרנו לפנות לבינה המלאכותית ולשאול - איך אפשר להסיר כתמי שמן מהבגדים? הופתענו מהאפשרויות שעלו לה.

1. סבון כלים: סבון כלים הוא דרך מצוינת להסיר כתמי שמן מהבגדים. טפטפו מעט סבון כלים נוזלי ישירות על הכתם ושפשפו אותו בעדינות אל תוך הכתם בעזרת האצבעות או מברשת שיניים ישנה. המתינו 5-10 דקות ושטפו היטב עם מים חמימים.

2. אבקת סודה לשתייה: אבקת סודה לשתייה היא דרך נוספת להסיר כתמי שמן מהבגדים. פזרו אבקת סודה לשתייה ישירות על הכתם והמתינו 15-30 דקות. שפשפו את הסודה על גבי הכתם עם מברשת שיניים ישנה. שטפו את אבקת הסודה מהבגד ובדקו שוב את הכתם. אם הכתם עדיין קיים, חזור על התהליך.

3. תמיסת מלח ואלכוהול: תמיסת מלח ואלכוהול היא דרך יעילה להסיר כתמי שמן מהבגדים. מלאו כוס במלח מטבח רגיל והוסיפו שלוש כפות אלכוהול לחיטוי. פזרו את התמיסה על הכתם והמתינו 10 דקות. שפשפו את התמיסה על גבי הכתם עם מברשת שיניים ישנה. שטפו את התמיסה מהבגד ובדקו שוב את הכתם. אם הכתם עדיין קיים, חזור על התהליך.

4. עמילן תירס: מכסים את כתם השמן בעמילן תירס ומניחים לו לשבת כמה שעות או לילה. עמילן התירס יספוג את השמן. צחצחו את האבקה וכבסו את הבגדים כרגיל.

בצעו בדיקה מוקדמת בפינה נסתרת

ועוד כמה טיפים להסרת כתמי שמן מהבגדים:

טיפל בכתם בהקדם האפשרי. ככל שתטפל בכתם מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר להסיר אותו.
אל תגרד את הכתם. זה רק יפזר את השמן וישאיר יותר כתמים.
נגב את הכתם בעדינות עם נייר סופג. זה יעזור להסיר עודף שמן מהבגד.
נסה את השיטה הבטוחה ביותר לבגד שלך. אם אתה לא בטוח איזו שיטה להשתמש, בצע בדיקה מוקדמת בפינה נסתרת של הבגד.