כך נבחרת הקולקצייה של הסופגניות: מאחורי הקלעים של רולדין

קולקציית הסופגניות של רולדין היא אחד הפרויקטים הגדולים ביותר של רשת הקונדיטוריות המצליחה, כזה שהעבודה עליו מתחילה כבר שנה לפני חנוכה. בראיון ל"חדשות כיפה" מנכ"לית הרשת מספרת על תהליך החשיבה, על בית הספר לסופגניות (עם שיעורים ומבחנים) ומגלה מה הסופגנייה שהשף רצה להשיק כבר שנים, ונכנסה לקולקצייה רק השנה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 05/12/23 14:43 כב בכסלו התשפד

כך נבחרת הקולקצייה של הסופגניות: מאחורי הקלעים של רולדין
קולקציית הסופגניות של רולדין, צילום: רונן מנגן

הסופגניות של רולדין הן לא עוד מאפה בקונדיטוריה, אלא הפקה של ממש. בכל שנה חושפים ברשת הקונדיטוריות את הקולקציה החדשה, לא בבת אחת אלא בהדרגה, ובכל פעם מצליחים לחדש ולהפתיע את הלקוחות. נועה בכר אהרוני, מנכ"לית רולדין, מספרת לנו שתהליך הכנת הקולקציה מתחיל כבר מסיום החג, ולפעמים אפילו לפני. "זה תהליך מאוד ארוך", מתארת בכר-אהרוני, "כבר בחנוכה הזה אנחנו חושבים מה נעשה בחנוכה הבא". התהליך כולו נמשך שנה שלמה, כשלפני חופשת הקיץ הקולקציה - חומרי הגלם, המתכונים והעיצוב - נסגרת באופן סופי, וההכנות מתחילות.

יכול להיות שסופגנייה מהשנה תהיה גם בשנה הבאה?

"כן, זה קורה לנו", מודה המנכ"לית, "קורה גם שאנחנו מחליטים לחדש ולא להשאיר סופגנייה מסוימת ואנחנו רואים שהלקוחות ממש מבקשים ודורשים. זה קרה לנו עם הסופגניית אוריאו, היא כמה שנים איתנו ואנחנו כל פעם אומרים שנוריד אותה והלקוחות מבקשים, היא מאוד אהובה על הילדים".

סופגניות אוריאו

סופגניות אוריאו צילום: צחי קיונשטיין

מחומרי הגלם ועד העיצוב: תהליך בחירת הקולקצייה נמשך שנה לפחות

איך נראה התהליך של בחירת סופגניות לקולקציה?

"הקונדיטור הראשי שלומי פדידה וכל צוות השפים שלו יושבים וחושבים על טעמים חדשים, מה היה אהוב, מה אפשר לחדש השנה. אחר כך יושבים עם צוות השיווק והבעלים ועם נבחרת טועמים ומתחילים להבין איך מרכיבים את הקולקציה ומה משתלב עם מה". השנה, מגלה לנו בכר אהרוני, נכנסה לקולקציה סופגנייה שעמדה על הפרק כבר כמה שנים, והשף מאוד רצה להכניס אותה. "הפעם הרגשנו שזה המקום שלה", היא מסבירה, וחושפת שמדובר בסופגניית ה"מרנג יוזו" שמככבת בקולקציה: "זאת פעם ראשונה שאנחנו עושים את הטעם הלימוני החזק ורואים שזה באמת עובד".

כמה רעיונות לסופגניות נופלים בדרך?

"ואו. עשרות. היו כל כך הרבה. אם יש משהו שהגיע לקו הסיום והתלבטנו עליו בגלל המורכבות של ההכנה או של חומרי הגלם, הוא עוד יחזור".

בית ספר לסופגניות

אחרי ששלב התכנון מסתיים, והקולקצייה הורכבה במלואה, מגיע שלב הלמידה. בראשון בספטמבר, עם תחילת שנת הלימודים בבתי הספר, נפתח גם "בית הספר לסופגניות" של רולדין. אל בית הספר מגיעים קונדיטורים מכל הסניפים וצוות השפים הראשי חושף בפניהם את הקולקצייה החדשה ומכשיר אותם. הלימודים כוללים הדרכה פרונטלית, הדרכה אינטרנטית וסרטון עם הוראות הכנה. ממש כמו בבית ספר רגיל, גם בזה של רולדין יש מבחנים. בהמשך צוות השפים הולך לסניפים ורואה גם את ההכנה בפועל.

בית הספר לסופגניות של רולדין

בית הספר לסופגניות של רולדין צילום: יחצ

בית הספר לסופגניות של רולדין

בית הספר לסופגניות של רולדין צילום: יחצ

"זה הדבר הכי מספק והכי מרגש שהיה לנו"

הלימודים המורכבים הם גם הסיבה לכך שלא כל הסופגניות בקולקצייה מושקות בבת אחת, אלא בהדרגה. בהתחלה מוצעות למכירה 4 סופגניות, שכוללות את הריבה הקלאסית ואת ריבת החלב, ובכל פעם נוספת אחת חדשה. רק לפני שבועיים השיקו ברולדין את הסופגנייה האחרונה בקולקצייה, רושרס פרלינה, וכעת מוצעות הסופגניות כולן למכירה.

בתקופה האחרונה החלו ברשת הקונדיטוריות פרויקט חדש, "סיירת הפינוקים", במסגרתו הם מגיעים לבסיסים ולמפונים בכל רחבי הארץ עם סופגניות מהקולקצייה החדשה. "כשהתחלנו את הפעילות היינו אצל מפוני כפר עזה, ואיך שפתחנו את הרכב כל הילדים צעקו 'אוריאו'. לא האמנו שיש לנו מאתיים ילדים שרוצים אוריאו. כשאנחנו נעצרים עם רכב באחד הבסיסים ומגיעים מלא חיילים, כל חייל רוצה משהו אחר. זה פשוט מרגיש שלכל אחד יש את הטעם שלו. זה הדבר הכי מספק והכי מרגש שהיה לנו".

סיירת הפינוקים של רולדין צילום: יחצ

איזו סופגנייה הכי נמכרה השנה?

"אנחנו עדיין לא יודעים, אבל רואים שהאוריאו עובדת מאוד טוב. השנה צירפנו לה בת זוג, הגולד קוקי קרים, שזה סופגנייה עם לוטוס. גם אותה אוהבים מאוד".

מה הסופגנייה האהובה עלייך?

"מסקרפונה פירות יער. סופגנייה יחסית פשוטה, והיא מאוד מאוד טעימה ואהובה עליי במיוחד".

סופגניית פירות יער

סופגניית פירות יער צילום: צחי קיונשטיין