אל תעבירו חורף בלי לבקר בארוחת המרקים הזאת

מדי שנה מתקיים פסטיבל המרקים של מלון ענבל ומציע מגוון מנות חמות ומפנקות. השנה, בעקבות המצב, החליטו לוותר על הטייטל "פסטיבל" אבל לא לוותר על המסורת - ולכם אסור לוותר על ביקור שם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 03/12/23 14:08 כ בכסלו התשפד

אל תעבירו חורף בלי לבקר בארוחת המרקים הזאת
המרקים של מלון ענבל, צילום: איתמר גינזבורג

אין הרבה דברים מנחמים בתקופה הקשה הזאת. קשה למצוא כמה שעות של שקט מכל הטירוף הזה, להתנתק באמת ולדאוג לגוף ולנפש. בשבוע שעבר החלטתי להעניק לעצמי כמה שעות כאלה, כשהלכתי לטעום את המרקים של מלון ענבל. אם אתם לא חובבי מרקים מכל הסוגים, אין לכם מה לחפש שם. אבל אם אתם כמוני, ומרק משמח את הלב והבטן שלכם לפחות כמו פחמימות, אתם חייבים לפרגן לעצמכם בכמה שעות של נחת אמיתית.

ממרק בצל ועד מרק בוטנים אמריקאיים

אפשר לדבר על העיצוב האלגנטי והחמים של המתחם במלון ענבל, שהוקדש כולו ל"מסעדת המרקים" הזמנית, אך עדיף להתמקד באוכל: פובה בהגשה עצמית עם מגוון מרקים ותוספות. לא יכולתי לוותר על אף אחת מהמנות: מרק מינסטרונה, מרק בצל, מרק בוטנים, גזר, סולת, בורשט ועוד ועוד. לצד המרקים התוספות המתבקשות: קרוטונים, גרעיני חמניה ודלעת, שקדי מרק ועוד.

למרות שהמרקים ממלאים את הבטן - וכמובן שהייתי חייבת לטעום מכולם - אל תוותרו על הלחמים שמוצעים גם הם בבופה. נכון, זה רק לחם, אבל משהו בלחמי המחמצת, השום, הפוקאצ'ות הפריכות כל כך והטוסטים עם הגבינה המקורמת, פשוט הופך את הערב למפנק הרבה יותר.

המרקים של מלון ענבל

המרקים של מלון ענבל צילום: איתמר גינזבורג

חוויה חורפית שאסור לוותר עליה

אל תפחדו לטעום: גם אם בבית אתם רגילים למרק עוף או מקסימום מרק פטריות ביין, הפעם תרשו לעצמכם להכיר גם מרק סולת או בוטנים אמריקאיים, ככל הנראה אחר כך תרצו לאמץ אותם באופן קבוע בימי החורף הקרים. כל המרקים מבוססים על תוצרת חקלאית מקומית, בדגש על חקלאות מישובי העוטף. תפוחי אדמה מקיבוץ מגן, בטטות מפרי גן, עגבניות ממושב מבטחים לצד שרי מניר עם וירק מקיבוץ זיקים.

עבור סכום חד פעמי של 87 שקלים, תקבלו מגוון מרקים ללא הגבלה, וחוויה חורפית שאסור לוותר עליה. מסורת המרקים של ענבל נמשכת כבר במשך שנים וכעת הוחלט שלא לוותר עליה על אף המצב. מאז ה-27 בנובמבר ועד סוף מרץ, בכל ימות השבוע מלבד שישי ושבת, מציע המלון חווית מרקים מחממת. אל תפספסו.