זבובים וסיכון גבוה לזיהום: מסעדת הבשרים בדרום נסגרת

לאחר ביקורת שנערכה במסעדת הבשרים הכשרה בדרום, התגלו ליקויים רבים העלולים לסכן באופן ממשי את בריאות הציבור. פרופסור נטליה בילנקו החליטה לסגור את המסעדה באופן מיידי ולאסור על כל פעילות שהיא

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 16:38 יד בכסלו התשפד

זבובים וסיכון גבוה לזיהום: מסעדת הבשרים בדרום נסגרת
מסעדת בשרים, צילום: Anat Hermony/FLASH90

פרופסור נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום (ב') על צו הפסקה מנהלי ל"זוארס כרמי גת", מסעדת בשרים כשרה בקרית גת. המסעדה הציעה ללקוחות בדרום מגוון בשרים, שווארמה או על הגריל, עם אפשרות ישיבה במקום או משלוח.

מסעדת "זוארס" נסגרת: "ליקויים חוזרים וחמורים המסכנים את בריאות הציבור"

על פי הדו"ח שהוציאה בילנקו, על המסעדה להפסיק באופן מיידי את פעולותיה. סגירת המסעדה הגיעה לאחר ביקורת על ידי משרד הביראות. בביקורת זו נמצאו "ליקויים חוזרים וחמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי". לבעל העסק נערך שימוע, אך על פי הפרופסור טיעוניו "מצאו לא מספקים ומעידים ביתר שאת על חוסר הבנה בסיסי בשמירה על בריאות הציבור".

בין הליקויים המפורטים בדו"ח: מספר מוצרי בקר ללא עקיבות המוחזקים בטמפרטורה גבוהה מהנדרש באופן העלול לסכן את בריאות הציבור, הפשרת מוצרי עוף ובקר בניגוד לתנאים ובאופן העלול לעודד התפתחות חיידקים, אחסון מוצרים גולמיים יחד עם מוצרים מוכנים לאכילה תוך סיכון גבוה לזיהום צולב, הצטלבויות בין מסלולי העבודה השונים ובין פונקציות נקיות ומלוכלכות תוך סיכון גבוה לזיהום צולב, רמת ניקיון ירודה, נצפו זבובים במקום, אין הקפדה על היגיינה אישית וסביבתית, חוסר ידע והבנה בסיסיים בדרישות והנחיות משרד הבריאות.