מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה לחיילים: המסעדה הדרוזית בצפון הפכה לכשרה

מסעדה דרוזית בצפון החליטה להוציא תעודת כשרקות זמנית כדי שגם חיילים שומרי כשרות יוכלו לסעוד בה: "בשעה טובה קיבלנו כשרות ומעכשיו כל החיילים יהנו מאוכל דרוזי כשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 12:55 ח בכסלו התשפד

בשורה לחיילים: המסעדה הדרוזית בצפון הפכה לכשרה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מסעדת נור, הממוקמת בכפר הדרוזי ג'וליס, החליטה להפוך את המטבח לכשר לטובת חיילי צהל. מנסור חנג'אר, המתגורר בג'וליס, כתב: "רק שנה מאז שנפתחה המסעדה, והנה הבשורה המשמחת - מסעדת נור הכשרה הראשונה בכפר ג'וליס בצפון" לדבריו, בעלת המסעדה, בסמה, היא אשה שכולה. באתר המסעדה נכתב: "בשעה טובה קיבלנו כשרות ומעכשיו כל החיילים יהנו מאוכל דרוזי כשר ".

מדובר בכשרות יומית של הרבנות הראשית לישראל. בתעודת הכשרות נכתב: "המזון שהוכן ביום שישי על ידי 'מסעדת נור' נמצא - ג'וליס, המייצר - אוכל מוכן לחיילים, עומד תחת השגחת הרבנות לכשרות ארצית". חנג'אר המשיך וכתב: "האזור שבו נמצאת המסעדה ממוקם כמה מאות מטרים ממרכז הכפר, במקום שיש אליו תחבורה ציבורית. המסעדה תעבוד יפה ואנחנו ניהנה במיוחד מהקהל שמגיע למסעדה".

מסעדת נור לא לבד - המסעדות שהחליטו להוציא תעודת כשרות

לא מדובר במסעדה הראשונה שמוציאה תעודת כשרות במיוחד. השף, מוזי אנידג'ר , בעליו של הפוד טראק "הקונפאפא", היה תמיד כשר אך פתוח בשבת ולכן לא היה עם תעודת כשרות. מה שגרם לו לעשות את המהפך, זה דווקא עכשיו במלחמה, כשקבוצת חיילים הגיע ואחד מהם ויתר בגלל שלא היתה תעודת כשרות.

גם מספר מסעדות עילית בתל אביב, החליטו להכשיר את מטבחיהן על מנת שיוכלו לספק מנות לבסיסים - גם עבור חיילים שומרי מצוות. ביניהם מסעדת אחים בתל אביב, שקיבלה בתחילת המלחמה תעודת כשרות זמנית של הרבנות הראשית - שתקפה לשלושה ימים בלבד, והמסעדות A וטאיזו, שקיבלו כשרות זמנית מכשרות צהר.