מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מעורר בחילה: הפיצרייה הבריטית מציעה "פיצה אנטי-ציונית"

האנטישמיות עולה שלב ומגיעה גם לעולם הקולינריה: הפיצרייה הבריטית "Ecco Pizzeria" הפכה את עמוד האינסטגרם שלה לעמוד תמיכה בפלשתין, וחוץ מפוסטים מרגיזים וסיסמאות מטופשות היא השיקה "פיצה אנטי-ציונית" ו"פיצה פלשתין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/23 11:35 ג בכסלו התשפד

מעורר בחילה: הפיצרייה הבריטית מציעה "פיצה אנטי-ציונית"
פיצרייה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לצד התמיכה שמקבלת ישראל ממנהיגי ארצות הברית, צרפת ואחרות, נחשפת גם אנטישמיות בלתי נתפסת מצד הציבור. פיצרייה אחת בבריטניה, בשם "Ecco Pizzeria", החליטה לגייס את כל משאביה בימים אלו על מנת להביע תמיכה והזדהות בפלשתינים.

לא מגרה בכלל: הפיצרייה הבריטית השיקה פיצה פרו-פלשתינית

עמודי הסושיאל של הפיצרייה התמלאו בתכנים פרו-פלסטיניים, תמונות הפיצות המגרות הוחלפו בסרטוני תעמולה עם הסיסמה המוכרת "from the river to the sea, paletine will be free" או אחרות, ואפילו השמות של המנות הוחלפו. "יצרנו פיצה שמשקפת את התרבות והמסורות היפות של פלשתין", כתבו בעמוד האינסטגרם של הפיצרייה, והבטיחו כי כל הרווחים מהפיצה יועברו לסיוע רפואי לפלשתין.

בפוסט אחר הביעו את עמדתם על "רצח העם" שמתקיים בעזה והעלו את ההצעה לפיצה "אנטי-ציונית". מהעוקבים הם ביקשו להציע רעיונות לתוספות לפיצה. בפוסט אחר, לצד סרטון תמים של פיצה, כתבו: "ההגדרה שלנו לאושר היא הפסקת אש מיידית. תפסיקו להרוג ילדים. העולם צופה!", ובהמשך הציגו למכירה סטיקרים ומדבקות לתמיכה בפלשתין.

לעמוד המסית והמגוחך יש אמנם רק 5,000 עוקבים, אך האנטישמיות הזו מצטרפת להפגנה פרו-פלשתינית שנערכה רק לאחרונה בבריטניה וקיבלה אופי אלים במיוחד ולפיטוריה המזעזעים של שרת החוץ בבריטניה.