פחמימות זה הדבר היחיד שמעודד אותי כרגע -הנה המתכון המנצח

ברגעים קשים, מה שעוזר לי להתנחם ומעודד אותי, זה פוקאצ'ה. כזו עם ירקות או סתם מלח גס, אחת כזו שנותנת לבית ריח של בצק נהדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 12:07 כא בחשון התשפד

פחמימות זה הדבר היחיד שמעודד אותי כרגע -הנה המתכון המנצח
פוקצה, צילום: shutterstock

בימים קשים אני מוצאת את עצמי הולכת שוב ושוב למטבח, מחפשת משהו להכין או לאכול. בין אפיה לבישול, גילתי את המתכון הבא לפוקאצה, אז נכון שצריך להתפיח ולחכות, אבל התוצאה הסופית מעודדת אותי וגורמת להתלהבות גם בקרב שאר בני המשפחה. WIN-WIN של כולנו. אז הנה המתכון :

מצרכים להכנת פוקאצ'ה נהדרת:

3.5 כוסות קמח מנופה
כף שמרים טריים
חצי כפית מלח
1 כפית דבש
3 כפות שמן זית
כוס ורבע מים (אפשר פחות)

לטיבול, קישוט וטעם:
4 כפות שמן זית
מלח גס
עשבי תיבול לפי טעם
פטריות, עגבניות, זיתים, בצל - לפי הטעם

הוראות הכנה לפוקאצ'ה

  • אפשר ללוש ידנית ואפשר ללוש במיקסר. אני לשתי במיקסר.
  • את השמרים (טריים או יבשים) שמים בכלי, מוסיפים כפית דבש וכחצי כוס מים מסך הכמות הכוללת במתכון. מניחים בצד לכ-15 דקות.
  • בקערת המיקסר שמים את הקמח ויוצרים גומה שבתוכה שמים את השמרים המותססים ושמן זית. מכסים את הגומה בקמח, מערבבים מעט ומתחילים להוסיף מים וללוש בוו לישה. לפזר מעל את המלח ולהמשיך להוסיף מים תוך לישה, עד שמסיימים את כמות המים. להמשיך ללוש במשך כ-15 דקות נוספות. הבצק עדיין יהיה דביק מעט, אך חזק מאוד.
  • לשמן מעט קערה גדולה ולהעביר את הבצק לקערה. לכסות בניילון נצמד ולהתפיח כשעתיים במקום חמים ולא קר. בחורף אפשר לחמם תנור אפיה ל-50 מעלות למשך כ-10 דקות, לכסות ואז להכניס את הקערה ובה הבצק להתפחה.
  • כשהבצק הכפיל את נפחו ואף יותר, מקמחים מעט משטח עבודה ומעבירים בעדינות את הבצק למשטח. לשטח את הבצק.
  • לשמן היטב תבנית. לשטח באצבעות את הבצק ולהעביר לתבנית. לשטח על התבנית באצבעות, במידה והבצק מתכווץ, להניח לכמה דקות ואז לחזור ולשטח את הבצק באצבעות עד שממלאים את התבנית כולה בבצק שלא מתכווץ. לשמן במברשת בעדינות ולהטביע את האצבעות בבצק. לפזר מעל מלח גס, עשבי תיבול/ירקות במידה ואוהבים.
  • להניח את התבנית בצד להתפחה קלה ובינתיים להדליק את התנור ל200 מעלות. להכניס את התבנית למשך 5-6 דקות ולאחר מכן להוריד את חום התנור ל-180 מעלות. לאפות את הפוקאצ`ה במשך כ-30 דקות נוספות. להוציא ולחתוך לאחר צינון.

הערות
המתכון באדיבות (מתכון של MAGIG)