סמבוסק, סטייק והמבורגר מושחת: 4 מקומות מומלצים בירושלים

בתוך המבחר העצום של ירושלים, ביקרנו בארבעה מקומות שונים לחלוטין - מאפייה וותיקה, מסעדה חלבית יוקרתית, דיינר אמריקאי ומעדנייה שמגישה בשר במקום - והוספנו המלצות חמות מניסיון

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 27/06/23 17:31 ח בתמוז התשפג

סמבוסק, סטייק והמבורגר מושחת: 4 מקומות מומלצים בירושלים
צילום: יחצ

ירושלים עמוסת מסעדות, מאפיות וכל טוב, ומצליחה להצטיין גם ברף הכשרות. דווקא בגלל המבחר העצום קשה לבחור מקום מוצלח ומספק מבלי ללכת לאיבוד. כדי לחסוך לכם את ההתלבטות, ביקרנו בארבעה מקומות בירושלים - מאפייה, מסעדה חלבית, דיינר בשרי ומעדנייה - וכתבנו לכם את המלצותנו.

מפגש השייח

אנחנו אכלנו: מתחם הארנה ירושלים.

סניפים נוספים: תלפיות - סניף המפעל, מעלה אדומים, הקסטל/מבשרת ציון, קרית מנחם, פסגת זאב, גבעת שאול, הדסה, אילת, מודיעין.

כשרות: בד"ץ בית יוסף.

את הסיור שלנו התחלנו במאפיית מפגש השייח, שאת שמה ודאי שמעתם פעמים רבות. המקום, מצוחצח להפליא, מדיף ניחוחות משכרים של מאפים. כששאלנו את מנהל הסניף מה המאפה הנמכר ביותר הוא לא היסס והגיש לנו סמבוסק לוהט עם תוספות לבחירתנו. הסמבוסק, כמו שאר המוצרים שמציעה המאפייה, נאפה במקום בטאבון אבן עצום ומהפנט. מהרגע שטעמנו את הסמבוסק הבנו בדיוק על מה כל המהומה: מינון מדוייק של מילוי, רוטב מתקתק, בצק רך וביס אחד מושלם. ואז עוד אחד, ועוד אחד, כי אי אפשר להפסיק לאכול.

מי שמגיע למאפייה בסוף השבוע, החל מרביעי, זוכה לחגיגה של ממש. חוץ מהמבצע שיזמה המאפייה כדי להילחם ביוקר המחייה, המוכר 10 לחמניות ב-10 שקלים לקראת שבת, המקום מציע חלה בשקל אחד בלבד למי שיעשה קנייה ב-50 שקלים ומעלה. לצד החציל המוחמץ ושלל הזיתים תוכלו ליהנות מגזר ממולא, כרוב ממולא וגולת הכותרת שלנו: הבצל הממולא. ממליצה לקחת כפול. בימי שישי תוכלו ליהנות מטברנה יוונית שמתקיימת ממש מחוץ לארנה ולנשנש מאפים לצלילי מוזיקה נעימה.

סמבוסק מדהים

סמבוסק מדהים צילום: יחצ

חלה בשקל

חלה בשקל צילום: יחצ

לוצ'נה

אנחנו אכלנו: ממילא 8, קניון ממילא, ירושלים.

סניפים נוספים: אשדוד, מתחם דיסיטי מישור אדומים, מודיעין ומבשרת ציון.

כשרות: כשר מהדרין בהשגחת רבנות ירושלים.

אם עוד לא ביקרתם במסעדת לוצ'נה בממילא, זה הזמן. כבר מהרגע שנכנסים למסעדה מתאהבים במקום. העצים עם העלים הסגלגלים, המזרקה במרכז המסעדה והמרפסת שמשקיפה לכותל המערבי יוצרים במקום אווירה יוקרתית ורומנטית. מסעדת לוצ'נה לא רק תומכת בהעצמה נשית, היא חרטה אותה על דגלה. תפריט הקוקטיילים במקום קיבל את שמותיהן של נשים פורצות דרך, וכך יצא ששתינו את הציירת המפורסמת פרידה קאלו ואת אליזבת' מלכת אנגליה. הקוקטייל הראשון היה מעט חמוץ וכבד מדי ופחות התאים לאווירה של המקום, ואילו השני היה נפלא, מתקתק ומרענן.

המסעדה הוותיקה הוסיפה לתפריט מנה חדשה וממש לא כדאי לכם לפספס אותה: טורטליני מסקרפונה. בתור חובבת טורטליני ידועה ניגשתי מעט סקפטית למילוי הזה, וללא ספק אכלתי את הכובע ואת המנה כולה. השילוב של הבצק הרך עם המילוי הרך עוד יותר, הרוטב השומני לצד הרוטב הסמיך וגם המראה הצבעוני של הצלחת, הופכים את המנה הזאת לבלתי נשכחת. אל תוותרו.

לא לוותר על טורטליני מסקרפונה

לא לוותר על טורטליני מסקרפונה צילום: יחצ

קוקטייל מרענן

קוקטייל מרענן צילום: יחצ

המבורגר ברלין

כתובת: קניון ממילא 13, ירושלים.

כשרות: בד"ץ בית יוסף למהדרין, בשר חלק בית יוסף.

על אף שאינני בחורה של בשר, מהרגע שנכנסתי לברלין התאהבתי במקום. בורגר ברלין מתיימר להיות דיינר אמריקאי אמיתי בישראל ומבחינת העיצוב מצליח לעשות את זה ללא ספק. כיף להיכנס למקום מלא בצבעוניות, עם אוסף פחיות משוגע ונוסטלגי לצד מכונת משחקים שהתחשק לי לקחת איתי הביתה. מתוך מבחר המבורגרים מבטיח בחרנו את ההמבורגר הצרפתי. הלחמניה קיבלה ציון לשבח, ההמבורגר היה עשוי היטב ורק לגבי ריבת הבצל כדאי לקחת בחשבון את המתיקות ולחשוב עד כמה אתם מעוניינים בה בתוך ההמבורגר.

חוץ מההמבורגרים הנפלאים שצולים במקום, במכונה שמחוללת פלאים בדקות ספורות, טעמנו פלטת מטוגנים עשירה: כדורי פירה פריכים במיוחד, צ׳יפס, וטבעות בצל הום-מייד שמכינים ממש במקום. אני רק חייבת להזהיר: אי אפשר להפסיק לאכול אותן. הן קריספיות כל כך שטיקטוקרים יגיעו מקצוות הארץ כדי לצלם סרטוני asmr וטעימות כל כך שאתם עלולים לחזור רק בשבילן.

המבורגר ספרדי

המבורגר ספרדי צילום: יחצ

אווירה של דיינר אמריקאי

אווירה של דיינר אמריקאי צילום: יחצ

מעדניית le Charolais

כתובת: דרך בית לחם 84, שכונת בקעה ירושלים.

כשרות: כל מוצרי המעדנייה בכשרויות מהודרות, כשרות חלק מחפוד וחלק עטרה.

סיימנו ביעד פחות שגרתי, מעדניה. אתם בטח שואלים את עצמכם איך אפשר לבחון קצבייה, וזו בדיוק הייחודיות של המקום. בניגוד לקצביות אחרות בהן תבחרו את הנתח על פי החוש השישי שלכם ופעמים רבות תתאכזבו מהתוצאה רק בבית, לאחר שתשתמשו בו, מעדניית שרולה מציעה לכם חוויה אחרת. אתם בוחרים נתח, הקצב חותך לכם פרוסה ממנו וצולה אותו ממש במקום. אתם יכולים להוסיף גם תפוחי אדמה, זיתים ואילו רטבים שתרצו ולשבת באחד השולחנות לבחינת הנתח שלכם. כך אתם זוכים לגלות את טיב הבשר שלכם עוד לפני שהגעתם הביתה, וגם נהנים מארוחה טעימה.

כיאה למעדנייה לא שגרתית, בשרולה הקפידו על עיצוב יוקרתי ונעים שעושה חשק להישאר לשבת שם. טעמנו את הסטייק לצד תוספות אחדות ואפשר לומר שהתאהבנו. למרות שהגענו אחרי יום ארוך גדוש באוכל, הצלחת נשארה ריקה. מידת העשייה הייתה מדויקת והנתח היה איכותי, וללא ספק נהנינו מחוויה יוצאת דופן. 

צילום: יחצ

הכותבת הייתה אורחת בכל אחת מהמסעדות