השתמשו בו כמטבע והוא רעיל לבעלי חיים: 5 עובדות מפתיעות שלא ידעתם על שוקולד

השתמשו בו כמטבע, יש לו יתרונות הבריאותיים והוא רעיל מאוד לבעלי חיים. בעבר הוא היה בעיקר אצל העשירים והיום הוא בכל בית כמעט | הנה 5 עובדות שלא ידעתם על שוקולד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 08:57 יז בסיון התשפג

השתמשו בו כמטבע והוא רעיל לבעלי חיים: 5 עובדות מפתיעות שלא ידעתם על שוקולד
קערת טראפלס שוקולד, צילום: shutterstock

שוקולד הוא אחד הפינוקים האהובים ביותר בעולם, נהנים ממנו מדי יום על ידי מיליוני אנשים. אבל האם ידעת שלשוקולד יש היסטוריה עשירה וכמה עובדות מפתיעות? הנה לכם חמש עובדות על שוקולד שכנראה לא ידעתם.

צילום: shutterstock

1. פעם שימש שוקולד כמטבע

במֶסוֹ-אמריקה העתיקה, פולי הקקאו היו מוערכים כל כך עד שהם שימשו כצורה של מטבע. האצטקים והמאיה השתמשו בפולי קקאו כדי לקנות סחורות ושירותים. הערך של פולי הקקאו היה כל כך גבוה עד ש-10 קטניות יכלו לקנות ארנב, ו-100 קטניות יכלו לקנות עבד.

פולי קקאו

פולי קקאו צילום: shutterstock

2. שוקולד זה בריא

שוקולד מריר מכיל נוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה על הגוף מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. זה גם יכול לשפר את זרימת הדם ולהוריד את לחץ הדם. מחקרים הראו שאכילת שוקולד מריר יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ.

צילום: shutterstock

3. שוקולד היה פעם פריט מותרות

במאות ה-18 וה-19, שוקולד היה פריט מותרות שרק העשירים יכלו להרשות לעצמם. רק עם המהפכה התעשייתית הפך השוקולד לזול יותר וזמין באופן נרחב. כיום, שוקולד נהנה על ידי אנשים מכל הגילאים והמעמדות החברתיים.

צילום: shutterstock

4. שוקולד יכול להיות רעיל לבעלי חיים מסוימים

 שוקולד מכיל חומר כימי בשם תיאוברומין, שהוא רעיל לכלבים, חתולים ובעלי חיים אחרים. אפילו כמות קטנה של שוקולד עלולה לגרום להקאות, שלשולים ותסמינים אחרים אצל חיות מחמד. חשוב להרחיק את השוקולד מהישג ידן של חיות מחמד ולפנות לטיפול וטרינרי אם חיית המחמד שלך זללה שוקולד.

שוקולד הוא רעיל לבעלי חיים

שוקולד הוא רעיל לבעלי חיים צילום: shutterstock

5. שוקולד לבן הוא לא באמת שוקולד

בניגוד לשוקולד מריר וחלב, שעשוי ממוצקי קקאו, שוקולד לבן עשוי מחמאת קקאו, סוכר ומוצקי חלב. הוא אינו מכיל מוצקי קקאו, וזו הסיבה שחלק מהאנשים אינם מחשיבים אותו כשוקולד "אמיתי".

שוקולד לבן

שוקולד לבן צילום: shutterstock

לסיכום, שוקולד הוא פינוק מרתק וטעים עם היסטוריה עשירה וכמה עובדות מפתיעות. החל מהשימוש בו כמטבע במֶסוֹ-אמריקה העתיקה ועד ליתרונות הבריאותיים והרעילות שלו בחיות מחמד, השוקולד ממשיך לרתק ולשמח אנשים ברחבי העולם. אז קדימה, תהנו מחתיכת שוקולד היום, ותזכרו את העובדות המהנות האלה בפעם הבאה שאתם מתפנקים.