ביקורת מסעדות בדקנו ומצאנו: המסעדה עם מרק הקובה הטוב בישראל

מסעדת אמא הירושלמית שומרת על המסורת הקולינרית המשפחתית ומציעה מאכלים ייחודיים כדוגמת הקובה חאלב, יפרח, קובה חמוסטה, סלטים וממולאים עבודת יד. לא תאמינו מתי מתחילים להכין את הקובה ומי האנשים החשובים שכבר טעמו את האוכל הביתי

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 17/05/23 19:52 כו באייר התשפג

בדקנו ומצאנו: המסעדה עם מרק הקובה הטוב בישראל
מרק הקובה של אמא, צילום: ללא

מסעדת "אמא" שייכת לז'אנר המסעדות הוותיקות והמוכרות בקולינריה הירושלמית. המסעדה הוקמה לפני למעלה מ-40 שנה על נכס של בית ירושלמי מהתקופה העתיקה שמשרה על היושבים במסעדה אווירה ביתית והכי ירושלמית שיש. המסעדה מציעה תפריט בשרי בכשרות מהדרין (כשרות רובין) שמאפשר לכל שומרי הכשרות ליהנות מהמנות הבשריות הקלאסיות, אבל בעיקר מהמנות המשפחתיות של המסעדה.

מסעדה ירושלמית אוטנטית

מסעדה ירושלמית אוטנטית צילום: ללא

אחת ממנות הדגל של המסעדה היא מנת הקובה המפורסמת של אמא (55 שקלים) שניתן למצוא מוגשת בשלושה סוגי מרקים שונים לגמרי אחד מהשני. הראשון הוא החמוסתא (המרק החמצמץ), השני הוא מטפוניה (המרק עם הירקות) והשלישי הסלק (המרק המתקתק). שלושת המרקים מעולים וכל אחד מהם מציע טעמים שונים, הצלחת גדולה ומפנקת. מנת חובה לסועדים במסעדה. 

העיקר במרק הן הקובות שמונחות בתוך קערת המרק. התהליך של ההכנה שלהן לא ייאמן. "בכל יום בשעה חמש לפנות בוקר מגיעות לפה אימהות כורדיות שמכינות מאות קובות בעבודת יד לפי המסורת הכורדית. אני לא חושבת שיש את זה בעוד מקום חוץ מאצלנו", מספרת לנו ניצן, אחראית המשמרת מלאת חן עם שירות יוצא מן הכלל. 

במסעדה אפשר לפתוח את הסעודה בפלטת סלטים (98 שקלים) עבודת יד טעימים במיוחד ומהודרים בהרבה מאשר במסעדות מקבילות. אחת מהמנות עבודת היד המרשימות הן פלטת הממולאים (95 שקלים) בצלחת היפה מקבלים ממולאים באורז מיוחד ובחלקם גם בשר בירקות שונים: פלפל, בצל, כרוב, סלק וקישוא. כל ממולא הוא עולם ומלואו, השילוב בין כולם מאזן אחד את השני. 

המרקים והסלטים הבייתים

המרקים והסלטים הבייתים צילום: ללא

המסעדה ממוקמת במיקום מרכזי, בכניסה לשכונת נחלאות שבליבה שוכן שוק מחנה יהודה ומנגד קרובה לכנסת ישראל ובית המשפט העליון. המיקום החשוב של המסעדה מביא ביקורים של אישים חשובים רבים כמו נשיאת בית המשפט העליון, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת וגם עיתונאים של התחום הפוליטי בעיקר. אם תגיעו במהלך תפריט הצהריים אל תופתעו לראות אחד מהם.

חשוב לציין עוד שתי מנות חשובות שנמצאות במסעדה הירושלמית. הראשונה היא הקובה נבלוסיה(38 שקלים) חטיף קובה מטוגן מוגש עם טחינה לבנה בצד. וגם כל סועד בעיר הקודש צריך לטעום את המעורב הירושלמי (98 שקלים) עם מיטב הבשרים שהופכים את המאכל המקומי לטעים כל כך.

המסעדה הירושלמית פתחה גם סניף חדש נוסף בהרי ירושלים בקריית ענבים עם נופים עוצרי נשימה של האזור, וגם המסעדה החדשה היא בכשרות מהדרין (רובין). 

שעות פתיחה: ימי ראשון- חמישי : 11:00 – 21:30. יום שישי: 10:30 – יש להתעדכן מול המסעדה. ארוחות עיסקיות בימי א-ה בין השעות 11:00 – 17:00. שמואל ברוך 55,ירושלים. 077-2312106

הממולאים של אמא

הממולאים של אמא צילום: נירית חבר

המעורב הירושלמי

המעורב הירושלמי צילום: נירית חבר

הכותב היה אורח במסעדה.