גם אתם נפלתם לטרנד ה"רול-אפס"? משרד הבריאות מזהיר מהסכנות

ישראל נסחפה גם היא אחרי הממתק הטרנדי "רול-אפס", שתוך ימים ספורים נגמר ממלאי החנויות ומחירו זינק. בעקבות זאת, משרד הבריאות פרסם פוסט בו הזכיר לציבור את הסיכונים הבריאותיים בממתק הפופולארי

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 14:17 יב באייר התשפג

גם אתם נפלתם לטרנד ה"רול-אפס"? משרד הבריאות מזהיר מהסכנות
רול-אפס, צילום: shutterstock

טרנד ה"רול-אפס", ממתק שמתקשה כשהוא בא המגע עם קור, תופס תאוצה גם בישראל. בימים האחרונים מלאי החנויות התרוקן מהמוצר, המחיר של יחידה בודדת זינק לעשרות שקלים ואפילו התגלתה הברחת רופ-אפס בנתב"ג. לצד ההיסחפות הכללית אחרי ממתק הגומי שמשמש לעיטוף גלידות, במשרד הבריאות מצננים את ההתלהבות ומציינים את הנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם מצריכת "רול אפס".

"זכרו זה שזה מצטלם טוב, מעורר באזז ושיח ברשת - לא אומר שזה בריא לכם ולילדים שלכם", נכתב בפוסט שעלה בעמוד משרד הבריאות בפייסבוק. "לפני שמצטרפים לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים על ממתק שעוטף גלידה, אולי כדאי שתכירו כמה מהרכיבים שהוא מכיל".

מכיל סוכרים, שמן דקלים וחומרי טעם וריח

משרד הבריאות כי הממתק כולל גלוקוז, סירופ תירס וסירופ תירס מיובש, סוכרים מסוגים שונים. והזכיר שצריכת סוכר קשורה לעלייה במשקל, ועלולה לגרום למחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, עששת ואף סרטן. "בנוסף כל הסוכרים עלולים להחמיר תסמינים של ADHD ולהשפיע על דפוס התזונה ובחירת מזונות".

רכיב נוסף שהמשרד מזהיר מפניו הוא שמן דקלים ושומן שעבר הידרוגנציה. אלו מכילים רמות גבוהות של שומנים רוויים, המעלים את הכולסטרול הרע ואת הסיכון למחלות לב וכלי הדם. בנוסף צויין כי בתהליך ייצור שמנים אלו נפגעים היערות, דבר שפוגע בסביבה. מלבד זאת, הממתק מכיל חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים, "המקנים פרופיל טעמים לא טבעי ושעשוי להשפיע על דפוס אכילה, בחירת מזונות ותחושות רעב ושובע", נכתב.