משרד הבריאות מגיב: נער נוסף אושפז אחרי עישון סיגריה אלקטרונית

נער בן 16 מרחובות, מאושפז עם חשש לנזק בריאות, זאת לאחר שעישן סיגריה אלקטרונית. מצבו של הנער בינוני והוא מאושפז בטיפול נמרץ. משרד הבריאות: "נחושים לפעול על מנת לצמצם את השימוש בסיגריות אלקטרוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 22:27 יא באייר התשפג

משרד הבריאות מגיב: נער נוסף אושפז אחרי עישון סיגריה אלקטרונית
ארכיון., צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

עוד נער מאושפז: בית חולים קפלן ברחובות, הודיע הערב על נער נוסף שאושפז לאחר שעישן סיגריה אלקטרונית. הנער, תושב העיר, מאושפז במצב בינוני בטיפול נמרץ כאשר ישנו חשש לנזק שנגרם לריאותיו. זהו מקרה שני בו נער מאושפז לאחר עישון סיגריה אלקטרונית, כאשר לפני שבועיים נפטר הנער מידן קלר לאחר שסבל גם הוא מסיבוך לאחר שעישן סיגריה אלקטרונית.

מקרה שני תוך שבועיים ובמשרד הבריאות מגיבים

בתוך כך, במשרד הבריאות מגיבים לאירוע ומתכננים שורות פעולות על מנת להגביר את ההסברה בנושא בקרב בני נוער. על פי הודעת המשרד, פגישה דחופה נקבעה עם נציגי משרד החינוך, המיזם למיגור העישון, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית, ונציגים נוספים על מנת לתכנן ביחד קמפיין לאומי בנושא שיפנה להורים ולילדים ויעלה מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים.

"קוראים להורים להכיר את האיום"

בשבוע שעבר החל משרד הבריאות לפעול להקמת צוות לאומי שיבחן מחדש את המדיניות ויפעל ביחד למיגור התופעה. הצוות יפעל במקביל לפעולות נוספות שנעשות יחד עם משרדי ממשלה וגורמים חברתיים על מנת להעלות מודעות לנזקי המוצרים. המשרד הדגיש כי "סיגריות אלקטרוניות הן איום חדש וממשי על בריאות הילדים, בני הנוער וגם המבוגרים. אנו קוראים להורים להכיר את האיום ולדבר עם ילדיהם על הנושא".

סכנה בנוזל האידוי

סכנה ממשית, סיגריה אלקטרונית צילום: shutterstock

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול איסור מוחלט של יבוא סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות וסיגריות אלקטרוניות בטעמים בדומה לעשרות מדינות שכבר השכילו לאסור זאת וכן קוראים למשטרת ישראל לערוך חקירה על נסיבות המכירה לקטינים. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים".