לא מפתיע: המשקה הכי נפוץ אחרי מים בקרב הישראלים

כמה כוסות מים שותים ישראלים ביום? מהו ההבדל בין צעירים למסוגרים בהרגליי השתייה? איזה משקה הוא הנפוץ ביותר? סקר חדש לכבוד יום המים הבינלאומי חושף את כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 13:29 כט באדר התשפג

לא מפתיע: המשקה הכי נפוץ אחרי מים בקרב הישראלים
צילום: shutterstock

סקר המים של ישראל חושף את נתוני הרגלי השתייה של הישראלים: לכבוד יום המים הבינלאומי שחל היום (ד'), סקר חדש של שטראוס מים - תמי4, באמצעות מכון המחקר KANTAR, חושף את הרגלי השתייה של הישראלים. יום המים הבינלאומי שקבע האו"ם לפני 31 שנה, מציב זרקור על החשיבות של המים ולנקוט בפעולות על מנת לשפר את איכות המים ואספקתם, בעיקר סביב נושא שינוי האקלים.

כמה כוסות מים שותים ישראלים ביום?

מנתוני הסקר עולה כי הישראלים שותים בממוצע כשבע כוסות מים ביום. כמו כן הנשאלים העידו  כי הם שותים הרבה יותר מים בקיץ מאשר בחורף: הפער בין שתי התקופות הינו כארבעים אחוז. (6.7 כוסות מים בחורף לעומת 9.4 כוסות בקיץ).

מים

מים צילום: shutterstock

מהו המשקה הנפוץ ביותר אחרי מים?

לא מפתיע לגלות כי המשקה הפופולרי הנפוץ אחרי מים הוא קפה, אותו לרוב שותים בתדירות של 2.6 כוסות קפה ביום. אמנם הצעירים שותים הרבה יותר כוסות מים ביום בהשוואה למבוגרים, אך שתיית הקפה שכיחה יותר אצל המבוגרים, לעומת הצעירים. לעומת זאת, לא נצפים הבדלים בין שני פלחי הגיל בכמות השתייה של המשקאות המתוקים והאלכוהול.

המשקה הנפוץ ביותר אחרי מים

המשקה הנפוץ ביותר אחרי מים צילום: shutterstock

מתחילים וסוגרים את היום עם מים

הנשאלים העידו כי המשקה הראשון בבקר הוא מים או קפה בשיעור דומה, כאשר הרוב הגדול שותים בבית. יותר ממחצית הנשאלים העידו כי המשקה האחרון שלהם בערב הוא מים, כאשר רובם שותים את המים ממש לפני השינה.