התושבים איימו בחרם על המסעדה שהפכה לכשרה והבעלים מרגיע: "מבול של תמיכה"

תושבים בכפר סבא איימו בחרם לאחר שמסעדה מקומית הפכה לכשרה. הבעלים פרסם הבהרה, ובשיחה עם חדשות כיפה סיפר על התגובות המפתיעות: "הרוב המכריע של השכונה הם אנשים מקסימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 14:59 כב באדר התשפג

התושבים איימו בחרם על המסעדה שהפכה לכשרה והבעלים מרגיע: "מבול של תמיכה"
מסעדת לנדוור כפר סבא, צילום: גפן, לנדוור כפר סבא הירוקה

כשצחי אברג'יל רכש לפני כחודש את קפה לנדוור בשכונת כפר סבא הירוקה והחליט להפוך אותה לכשרה, הוא תיאר לעצמו שחלק מהתושבים לא יהיו מרוצים מהצעד. אולם פוסט בפייסבוק של תושבת השכונה על השינוי, גרר, לדבריו "תגובות קשות מאוד וגזעניות הקוראות להחרים אותי אישית, להחרים את הסניף, 'כפייה דתית' ועוד כל מיני פנינים".

התגובות המכוערות, הובילו את אברג'יל לכתוב פוסט תגובה בו סיפר על התוכניות שלו עבור בית הקפה ועל רצונו שכל תושבי השכונה ייהנו ממנו. בראיון לאתר כיפה סיפר על המקום ועל התחושות והתגובות המרגשות שקיבל מאז פרסום הפוסט.

קפה לנדוור

קפה לנדוור צילום: גפן, לנדוור כפר סבא הירוקה

"אקבל באהבה ביקורת עניינית תמיד אך לא גזענית"

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק כתב: "אני לא צריך עזרה או שאנשים יבואו לקנות ממני כי אני שכן. אני מוכר אוכל, אווירה ושירות והדלת של כל אחת מהמסעדות שלי פתוחה לכולם", עוד הוסיף ואמר "אני אארח בצורה יפה ושווה כל אדם שיכנס בדלת ולא משנה לי מה הדעות הפוליטיות שלו, מה הדת שלו, מה המין שלו ומה הצבע שלו. אני אקבל באהבה ביקורת עניינית תמיד אך לא גזענית"

בסיום דבריו, הסביר שהמסעדה עתידה להתפתח ולהשתדרג לטובת השכונה כולה, ופנה למיעוט התושבים שהגיבו בתוקפנות: "אני מבקש מבלי לציין שמות מאלה שקראו להחרים אותי ואת המקום על רקע גזעי דתי מבלי לבקר בו או להכיר אותי אפילו בשמי הפרטי למחוק את התגובה שלהם. שימו שנאה בצד כי בחוץ יש בשפע".

תעודת כשרות

תעודת כשרות צילום: גפן. לנדוור כפר סבא הירוקה

"נכנסו ולחצו לי את היד, ואמרו לי להתעלם מרעשי רקע"

מרגע שפרסם את הפוסט, סיפר אברג'יל בראיון לחדשות כיפה, הגיע מבול של תמיכה ושל תגובות חיוביות: "קיבלתי אהבה אינסופית מכולם. גם מתושבי השכונה, וגם מאנשים מסביב", כך תיאר. "אנשים חייגו אליי לטלפון ולוואטספ. תושבי השכונה אפילו הגיעו פיזית למקום, נכנסו ולחצו לי את היד, ואמרו לי להתעלם מרעשי רקע". 

לאברג'יל חשוב לומר ולהדגיש כי "הרוב המכריע של השכונה הם אנשים מקסימים, אבל היה קומץ קטן של אנשים שידם קלה על ההדק ששכחו שיש בן אדם בצד השני ופרנסה של מישהו". עוד הוסיף ואמר כי "זה רק מוכיח את הפנים האמיתיות של השכונה הזו. זו שכונה מדהימה, שכמה אנשים בודדים לא יכולים להכתים".