בתוך כפר ערבי: מפעל הסלטים שקיבל כשרות מהודרת

מפעל סלטים שצמח בתוך כפר ערבי, עם מתכון שעבר מדור לדור, החליט לפרוץ לשוק היהודי וקיבל תעודת כשרות מטעם הרב לנדאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 13:36 ה באדר התשפג

בתוך כפר ערבי: מפעל הסלטים שקיבל כשרות מהודרת
צילום: canva

מפעל סלטי עותמאני, הממוקם בעיר טמרה שבגליל המערבי, נמכר עד כה בעיקר ברשתות השיווק ובסופרים שבבעלות המגזר. מאחורי מפעל הסלטים עומד מוצר אחד שהביא את האחים לבית דיאב לייצר סדרת סלטים: טחינה. הטחינה היא מוצר הדגל של המפעל, ממנו הכל התחיל. סב המשפחה רקח מתכון סודי שעד היום נשאר בחיק המשפחה בלבד, ופתח מסעדה בה הגיש את הטחינה. המסעדה הפכה להצלחה ומהר מאוד בני המשפחה החלו לשווק את הטחינה בייצור המוני לקהל הרחב.

מפעל סלטי עותמאני קיבל את כשרות הרב לנדאו

עם התפתחות המפעל, והתרחבותו למבחר סלטים שונים, החליטה המשפחה לפרוץ גם לשוק היהודי. לאחר תהליך ארוך ומאמצים רבים מצד בעלי המפעל והצליחו לקבל את כשרות הבד''ץ של הרב לנדאו.. זוהי נקודת מפנה גדולה עבור מפעל קטן מהפריפריה, שצמח בתוך כפר ערבי קטן. חלק ממוצרי המפעל מסומנים כמתאימים לטבעונים, והמפעל גם מעסיק אנשים בעלי מוגבלויות ותורם לבתי כנסת ועמותות מזון.

חוץ מהטחינה המצליחה, שהיא הבסיס לכל המפעל, תוכלו למצוא גם סלט חומוס בטעמים: קלאסי, אקסטרא, חריף, בלאדי ומסבאחה, סלט תירס במיונז, סלט טורקי, סלט כרוב אדום במיונז, סלט קולסלאו, סלט חציל במיונז, סלט טחינה עם חצילים, שום כתוש, וסחוג חריף. הסלטים כשרים בהשגחת הרבנות אור עקיבא. בנוסף, המפעל נמצא גם במגעים לייצוא המוני.