עסקה של מיליונים: השוקולד הטבעוני הכשר מתרחב לארצות הברית

שוקולד פנדה גייסה 3 מיליון דולר להרחבת מערך ההפצה מעבר לים, וגייסה משקיעים שהם גם טאלנטים מוכרים. היזם חיפש שוקולד טבעוני כדי להימנע מחלב נוכרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 15:43 ל בשבט התשפג

עסקה של מיליונים: השוקולד הטבעוני הכשר מתרחב לארצות הברית
צילום: canva

שוקולד פנדה, יצרנית מוצרי שוקולד טבעוניים ללא חלב, סגרה השקעה של שלושה מיליון דולר עם קבוצת משקיעים אסטרטגית במטרה להרחיב את מערך ההפצה בארצות הברית. את קבוצת המשקיעים הוביל דיויד שוטנשטין, יזם בתחום מוצרי הצריכה, שעומד מאחורי חברת האלכוהול Thomas Ashbourne, ביחד עם שרה ג'סיקה פרקר ונבחרת סלבריטאים אחרים אשר זכתה להצלחה אדירה בארצות הברית. 

משקיע נוסף בעסקה הוא פיטר הס, בכיר ב- CAA, סוכנות הטאלנטים הגדולה בעולם, המייצגת מגה-סלבריטאים בהם אריאנה גרנדה, ג'ורג' קלוני, הארי סטיילס, ועוד. החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם סלבריטאים שעתידים לפרסם את שוקולד פנדה בארצות הברית. 

צילום: שוקולד פנדה

דיוויד נחשף לשוקולד פנדה לאחר שחיפש שוקולד טבעוני מטעמי כשרות כדי להימנע מחלב נוכרי. הוא ניסה מספר סוגים של שוקולדים עד שגילה את פנדה אונליין, התאהב במוצר ובטעם, ויצר קשר עם החברה בישראל. דיוויד רתם את פיטר ומשקיעים נוספים להצטרף להשקעה.

טבעונים שרצו שוקולד חלב נקי מחלב

העסקה נועדה להביא את שוקולד פנדה לשוק המיינסטרים האמריקאי, שנאמד כיום ב-9 מיליארד דולר בשנה, רובם ככולם על בסיס חלב. ההשקעה נועדה להרחיב את יכולות הייצור של החברה ואת מערך ההפצה בארצות הברית וכוללת העמדת קו אשראי ומינוף הקשרים של המשקיעים ברשתות שיווק באמריקה. כיום המוצרים נמכרים תחת המותג האמריקאי, Heaven Chocolate 7th, באזור ניו-יורק ובפלורידה.

שוקולד פנדה מעסיקה כיום 23 עובדים ומגייסת כעת עובדים נוספים בישראל ובארה"ב, לרבות סמנכ"לית מכירות, בעלת ניסיון רב בתחומי המזון והשוקולד, שהצטרפה כעת לחברה ותוביל את פיתוח השוק האמריקאי. החברה נמצאת במגעים עם רשתות הקמעונאות הגדולות בארצות הברית במטרה להכניס את המוצרים לרשתות בסוף השנה הנוכחית. במקביל עובדים בשוקולד פנדה על פיתוח מוצרי שוקולד טבעוניים חדשים אשר יהוו מתחרים ללא חלב למוצרי שוקולד אהובים ומוכרים בשוק האמריקאי.

שוקולד פנדה הוקמה לפני כשבע שנים על ידי אליה ודניאל ברקת - שני טבעונים שרצו שוקולד חלב נקי מחלב, טעים קרמי ונימוח. כל המוצרים מיוצרים במפעל החברה בקרית טבעון. המגוון כולל 14 מוצרים וטעמים שונים, הנמכרים ברשתות המזון המוכרות. כשרות: בדצ בעלז.