רוצים לאכול כשר בחו"ל? הרב אילעאי עופרן שובר מיתוס

רבה של קבוצת יבנה מסביר בסרטון שפרסם כי טבעוני בחו"ל אינו בהכרח כשר: "אמנם במסעדה טבעונית הסיכוי להיכשל בבשר טרף נמוך למדי, אבל יש הרבה בעיות הלכתיות שיש גם במרחב הטבעוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 17:53 ל בשבט התשפג

רוצים לאכול כשר בחו"ל? הרב אילעאי עופרן שובר מיתוס
אוכל טבעוני בחו"ל, צילום: canva

הרב עילאי עופרן, רבה של קבוצת יבנה, פרסם היום (ג') סרטון קצר בדף הפייסבוק של נאמני תורה ועבודה, בו הוא ניסה לשבור מיתוס מוכר הנוגע לשמירת כשרות במשך שהות בחוץ לארץ. סרטון זה עלה כתשובה לשאלה- האם מותר לאכול אוכל טבעוני בחו"ל. הרב עופרן מסביר כי אוכל טבעוני לא בהכרח מעיד על כשרותו.

"יש מחשבה שהולכת ונעשית נפוצה לפעמים מתמימות ולפעמים מהיתממות", פותח הרב עופרן "כאילו 'טבעוני' זה שם נרדף לכשר. הרבה פעמים אנשים נוסעים לחו"ל ופשוט מקפידים לאכול טבעוני או לאכול במסעדות טבעוניות" מסביר הרב את ההנחה הרווחת.

הרב אילעאי עופרן.

הרב אילעאי עופרן. צילום: מושיק שאמע

"לא לטעות ולחשוב שאם כתוב טבעוני זה מותר"

הרב ביקש להציג את העמדה ההלכתית בנושא והדגיש: "חשוב לדעת שמבחינה הלכתית, הדבר הזה פשוט לא נכון. אמנם במסעדה טבעונית הסיכוי להיכשל בבשר טרף נמוך למדי, אבל יש הרבה בעיות הלכתיות שיש גם במרחב הטבעוני".

"דברים שקשורים לתוצרים של יין, לבישולי נוכרים, לחרקים, לצבעי מאכל ועוד שלל סוגיות הלכתיות מורכבות", הסביר הרב עופרן, והוסיף כי "נושא הכשרות בעיקר בחוץ לארץ דורש לימוד והעמקה, לא לטעות ולחשוב שאם כתוב טבעוני זה מותר על פי  ההלכה".