מותג השוקולד האהוב בדרך למחנה יהודה

"יער הקקאו" הוא מותג שוקולד כשר שהקימה יערה שלמנוביץ וצמח במהלך הקורונה. עכשיו הם מגייסים כספים בפרויקט הדסטארט, כדי לצאת מהאתר האינטרנטי לחנות חדשה במחנה יהודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 13:02 ד בשבט התשפג

מותג השוקולד האהוב בדרך למחנה יהודה
צילום: שיראל פרומקין

יערה שלמנוביץ, בת 42, היא אמא לארבעה ילדים המתגוררת בקיבוץ העירוני בית ישראל, אך יערה נולדה וגדלה בבית דתי לאומי בישוב עפרה בבנימין. במשך שנים עבדה כעורכת דין פלילית, עד שהחליטה לעשות שינוי והקימה את "יער הקקאו". "הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו לנפש", הסבירה את המעבר הדרמטי. בתור נערה שלמנוביץ אהבה אמנות ובמשך שנים התעסקה עם השוקולד בתור תחביב, "הייתי בסיור במפעל שוקולד שכבר לא קיים היום וממש נדלקתי על זה". עכשיו שלמנוביץ והעסק המצליח פתחו בהדסטארט למימון המונים, להקמת חנות פיזית בשוק מחנה יהודה בירושלים.

איך העסק התנהל עד עכשיו?

עד עכשיו מכרנו בעיקר באתר אינטרנט שלנו, יש לנו חנות מפעל עם 30 עובדים והרבה מאוד סדנאות שאנחנו מקיימים. אנחנו כבר יודעים מה אנשים אוהבים וקונים ולפי זה אנחנו קובעים את הכמות שאנחנו מכינים החודש.

צילום: שיראל פרומקין

"תוך שנתיים גדלנו פי חמש"

מאיפה הגיע הרצון לעבור מאתר באינטרנט לחנות פיזית?

בקורונה מאוד גדלנו, האתר הנוכחי הוא האתר השלישי. תוך שנתיים גדלנו פי חמש, גם בשטח, גם במספר העובדים, גם בכמות השוקולד. אחרי הקורונה קצת נעצרה הגדילה, הרגשנו שאנשים קצת רוצים לצאת החוצה. התחילו לבוא הרבה יותר לסדנאות והבנו שאנחנו צריכים להקים עוד מרכזי סדנאות ובעיקר עוד חנות שיוכלו להגיע אליה.

צילום: שיראל פרומקין

"הלקוחות שלנו שותפים לכל צעד שאנחנו עושים"

למה בחרתם בדרך של הדסטארט למטרה שלכם?

בחרנו במקום כל כך אטרקטיבי, בלב ההתרחשות, מקום עם המון תיירות פנים ותיירות חוץ. כדי לעשות חנות הכי טובה, הכי יפה, עם מוצרים מיוחדים, היינו צריכים הרבה כסף. כשאתה רוצה משהו איכותי זה יקר. הלקוחות שלנו שותפים לכל צעד שאנחנו עושים, הם מביעים את האמון שלהם מראש ואז זה באמת מצליח לקרות, הם השותפים הכי טבעיים לנו. אם היינו לוקחים עכשיו הלוואה גדולה רק הריביות היו יכולות להפיל לנו את העסק. 

למה דווקא במחנה יהודה?

ירושלמים נורא מתאימים לאופי שלנו. מאוד קהילתיים, מאוד אכפת להם. לא סתם ההדסטארט כל כך מצליח. זו כבר פעם חמישית שאנחנו עושים הדסטארט. בירושלים מחפשים את המוצר אבל מחפשים גם את המעבר. אנשים אוהבים להיות מחוברים לעסק. זה מפחיד, השוק הוא גם מקום מאוד מסוכן עם מחירים אסטרונומיים, זה עולה פי 30 מתלפיות.

צילום: שיראל פרומקין