קינוח לשבת לא יאמינו שהכנת לבד: מתכון לארטיק שמנת קרמל ובייגלה

ימי שישי כבר מתקצרים ועדיין יש מעט זמן לפני הקינוחים המושקעים בחגים וימי החורף הקרים. לכבוד עוד שבת קיצית ערכנו עבורכם מתכון לגלידה המושלמת, כזאת שהילדים יבקשו גם בשבת הבאה והשכנה תצקצק בקנאה | בתאבון

חדשות כיפה תמר יהודאי 08/09/22 20:37 יב באלול התשפב

לא יאמינו שהכנת לבד: מתכון לארטיק שמנת קרמל ובייגלה
צילום: תמר יהודאי

מצרכים לארטיק שמנת קרמל ובייגלה

קרמל מלוח:

200 גרם סוכר לבן
120 מ"ל שמנת מתוקה חמה!
90 גרם חמאה רכה
1 כפית מלח
לבלילת הארטיק:
500 מ"ל שמנת מתוקה
400 גרם חלב מרוכז
1 כפית מחית וניל
200 גרם גבינת שמנת

 ציפוי:

300 גרם שוקולד בלונדי / שוקולד "גולד"/ דלוסי
2 כפות שמן קנולה
50 גרם אגוזי לוז קלויים שבורים גס (אופציונאלי)

צילום: תמר יהודאי

אופן ההכנה של ארטיק שמנת קרמל ובייגלה 

מתחילים עם הקרמל: במחבת מניחים בשכבה אחידה את הסוכר הלבן, את הסוכר ממיסים מעל להבה נמוכה הסוכר לאט לאט יתחיל להתקרמל. במקביל מחממים את השמנת המתוקה. אפשר מדי פעם להזיז מעט את הסיר עם הסוכר( אבל לא לערבב עם כף). כאשר הסוכר הופך לצבע ענברי מוסיפים את השמנת בזרם דק תוך כדי ערבוב עם מטרפה כדי למנוע היווצרות של גושים. מערבבים כל הזמן עד שהקרמל מגיע לרתיחה.(להיזהר זה רותח!) מורידים מהאש, מוסיפים את המלח והחמאה. טורפים היטב עד שהקרמל הופך לחלק ואחיד ומצננים.

בקערת המיקסר מקציפים שמנת מתוקה, גבינת שמנת ומחית וניל לקצפת יציבה. מוסיפים חלב מרוכז ומקציפים עד איחוד. מעבירים לשקית זילוף את הקצפת וגם את קרם הקרמל מעבירים לשקית זילוף.
מניחים את תבניות הארטיקים מעל תחתית ישרה וקשיחה. מזלפים מבלילת הארטיק בתוך התבניות כחצי גובה, מעל מזלפים מעט מקרם הקרמל ואני הוספתי פס ממרח בייגלה( אפשר לפזר שברי בייגלה זה ממש כיף השילוב של המלוח מתוק וקצת קראנץ). מזלפים את בלילת הארטיק עד סוף התבנית ומיישרים, מכניסים את מקל הארטיק ומכניסים להקפאה מלאה של כמה שעות טובות.

שמה מעט שכבת השמנת את הקרמל שהכנתי עם פס ממרח בייגלה מלוח ומעל שמה את שארית בלילת הארטיק ומיישרת

שמה מעל שכבת השמנת את הקרמל שהכנתי עם פס ממרח בייגלה מלוח ומעל שמה את שארית בלילת הארטיק ומיישרת צילום: תמר יהודאי

בכלי ארוך מצפה כל ארטיק בציפוי שמעט הצטנן, טובלת, ומעבירה חזרה למקפיא

בכלי ארוך מצפה כל ארטיק בציפוי שמעט הצטנן, טובלת, ומעבירה חזרה למקפיא צילום: תמר יהודאי

לציפוי: ממיסים את השוקולד במיקרוגל או בן מארי, מוסיפים את השמן או חמאת קקאו ומערבבים היטב. מוסיפים את אגוזי לוז השבורים גס ומערבבים. מעבירים את השוקולד לכלי צר וארוך שניתן לצפות בו את הארטיקים. את השוקולד מניחים לצינון קל כדי שהחום של השוקולד לא ימיס את הארטיק. אפשר גם להמיר בשוקולד חלב/מריר/לבן. מוציאים את הארטיק מהמקפיא, מחלצים מהתבניות ומצפים את הארטיק, מניחים על נייר אפייה ומחזירים להקפאה להתייצבות. חייב לעשות את זה מהר אחרת הארטיקים ימס.