5 דרכים קלאסיות להיפטר בקלות מהחמץ בבית

ההכנות לחג בעיצומן ובעוד מספר ימים נסב כולנו לשולחן הסדר. רגע לפני הבדיקה והביעור, ובזמן שאתם מחלקים את זמנכם בין קרצופים לקניות, הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהחמץ שעוד תקוע במקפיא

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/22 11:34 יא בניסן התשפב

5 דרכים קלאסיות להיפטר בקלות מהחמץ בבית
צילום: shutterstock

1. תרומה 

מדינת ישראל שופעת ארגוני חסד שדואגים למי שצריך. אותם ארגונים אוספים את כל מוצרי המזון הסגורים שחשבתם לזרוק, ומחלקים לכל מי שצריך מיד לאחר הפסח. ככה אתם גם נפטרים מהחמץ וגם עושים חסד. שווה. 

2. אוכל כמובן

בימי שגרה אנחנו מתקשים לנסות דברים חדשים במטבח, אבל הנה עכשיו, כדי להיפטר מהחמץ יש לכם הזדמנות לבדוק מתכונים שבחיים לא הייתם מעזים. יצא לכם לנסות שניצל עם פירורי לחם מחמצת? או שבא לכם להיפטר מכמה מצרכים במקביל? אפשר להכין לחם עם בירה, או להכין פסטה בפיתה. יש לא מעט רעיונות לחיסול חמץ, אתםן רק צריכים לבחור באיזה דרך לאכול את זה.  

צילום: Teka Studio

3. לאפסן ולמכור לגוי 

זאת הדרך הקלאסית והידועה לכולם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לאגור את החמץ שיש לכם בבית, לשים בארון מוגדר, להיכנס לקישור כאן, ולמלא את הפרטים. לאחר שתסיימו את ההליך, אתר כיפה ימכור את החמץ שלכם ואתם פטורים מכאב הראש בכמה קליקים קטנים. 

4. לתת לבעלי החיים 

אם אתם חיים במרחבים, ובחצר יש לכם תרגנולים ושאר בהמות, אתם יכולים להיפטר מהחמץ בקלאס ועל הדרך לפנק את בעלי החיים שלכם באוכל מפנק. אם נשארו לכם גריסים מהחמין או חתיכות חלה שנשארה מהשבת, גם גרעיני חיטה תירס יכולים לבוא טוב. פנקו את בעלי החיים, רק שימו לב שאסור להאכיל אותם בחמץ בפסח, אז שימו לב שהאוכל יתחסל עוד לפני החג. 

5. שריפה

הקלאסי והידוע לכולם. בערב בדיקת חמץ, אתם עורמים את כל החמץ שמצאתם בבית בכל השבוע ויוצרים מדורה גדולה, לא בריאה ולא סביבתית בעליל. מדובר בשיטה ישנה שיש בה חשש לבל תשחית, לכן היינו ממליצים לבחון אופציות יותר סבירות.

צילום: Hadas Parush/Flash90