לראשונה בארץ: רובוט יוביל אתכם לשולחן בבית הקפה

רשתות הקפה גרג וביגה החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשתות ברחבי הארץ. הרובוטים מסייעים למלצרים בעבודתם, מובילים את הלקוחות למקומם ואפילו עורכים משלוחים ברחבי הקניון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 16:15 ט בניסן התשפב

לראשונה בארץ: רובוט יוביל אתכם לשולחן בבית הקפה
צילום: חגי סולומון

ודאי פעם יצא לכם לשבת ביום שישי בבוקר בבית קפה עמוס במיוחד, כשהמלצרים מתרוצצים הלוך ושוב מהמטבח לאזור ההסעדה, לוקחים הזמנות ומשרתים את הלקוחות. בדיוק בשביל זה, המציאו את הפתרון המושלם, שימנע מכם להביט בעיניים כלות במלצר החרוץ שלכם, שעסוק בלשרת אנשים אחרים שהם לא אתם. 

בימים אלו, לאחר פיילוט מוצלח, רשתות הקפה גרג וביגה החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשת, וזאת במסגרת חוזה שחתמה קבוצת גרג עם חברת ONE  ROBOTIX (וואן רובוטיקס) המובילה בענף הרובוטיקה בישראל ומציעה לענפי המסעדנות והמלונאות את "ראנרבוט", רובוט עוזר שמסייע למלצר בעבודתו, כך שהמלצר פנוי לשרת את הלקוח ולהתמקד בהזמנות.  בשלב הראשון הראנרבוט השתלב בעשרה סניפים ובהמשך יכנסו לעוד כ 50 סניפים. בין הסניפים הקיימים כבר: גרג ירושלים, גרג הקניון הגדול פ"ת, ביגה באריאל, גרג טבריה ועוד. 

צילום: עוזי לוי

בנוסף לראנרבוט, ישולב בחלק מהסניפים גם הרובוט temi (טמי), של חברת temi הישראלית המייצרת ומפתחת רובוטים המשמשים כעוזר אישי. טמי ישמש בקפה גרג וביגה כעוזר למארחת כשגם פה המטמיעים של one robotix ממפים את מפת בתי הקפה  וכך טמי מוביל את הלקוחות לשולחן הרלוונטי. כמו כן הרובוט יערוך משלוחים בקניון, בו הוא פועל, בעיקר לעובדים בחנויות במתחם. הרובוטים שיעבדו בגרג וביגה יהיו לבושים במדים ממותגים, בדיוק כמו המדים של המלצרים והמארחות בסניפים. 

"ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כוח אדם", אמר יאיר מלכה מבעלי קפה גרג וביגה, "לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. עד היום, במהלך המשמרת, המלצר משרת את הלקוח, לוקח את ההזמנה וגם מגיש ומפנה מהשולחנות. כעת, בזכות הרובוט החדש, המלצר יוכל להתפנות אך ורק לשרת את הלקוח מאחר והרובוט, הוא זה שלמעשה יוביל את המגשים אל השולחן ובחזרה אל המטבח".