לאכול נכון | כך תעמדו נכון בהחלטות ששמרתם ל"אחרי החגים"

חלף לו חודש החגים, שלא לומר חודש האכילה הבלתי פוסקת (מישהו אמר חלה עם דבש?!) חודש בו התבלבלנו בין ארוחת חג, ארוחת שבת וארוחה מפסקת רוויות הפחמימות והבשרים. וכמו שאתם יודעים, לכל חגים יש אחרי החגים. קבלו החלטות לשגרה

חדשות כיפה דניאל וייס 29/09/21 11:13 כג בתשרי התשפב

לאכול נכון | כך תעמדו נכון בהחלטות ששמרתם ל"אחרי החגים"
צילום: shutterstock

הסתיים לו חודש הרחמים והסליחות, הסתיים לו גם חודש החגים והסעודות, ולא, אין קשר בין החודשים לעניין הקלוריות. כי כשאוכלים סעודות ללא הכר, אין מחילה וסליחה על המשקל. אבל בסדר, זה היה החודש שחלף, והוא מאחורינו, בדיוק היום. זאת אומרת שזה היום לקבוע שגרת אכילה בריאה ומזינה. יש לנו קצת יותר מחודש וחצי עד שיגיעו הסופגניות להחריב לנו את שגרת הבריאות החדשה, אבל היי, בואו ניתן לזה צ'אנס. מיקדנו את ההחלטות לשנה החדשה לחמש נקודות שתצילחו לעקוב אחריהם. אנחנו מאמינים בכם.

 שתו מים

צילום: shutterstock

ההמלצה הרווחת היא לשתות למעלה מ-2 ליטר מים ביום. אנחנו יודעים שזה אתגר לא פשוט למי שלא מיומן ומורגל בשתיית מים לאורך היום. אבל בואו נתחיל בלהוריד את השתייה המתוקה ממהלך היום. זאת החלטה חשובה שתזכה אתכם בתחושת קלילות ויש שיגידו אפילו גם בהורדה מידית של כמה גרמים. המים הם המקור המרווה ביותר הם עוזרים למערכת העיכול, שמירה על עור הפנים ובכלל, עושה הרבה טוב לגוף. אז קנו לעצמכם בקבוק יפה של ליטר והקפידו לשתות ממנו במהלך היום ולאתגר את עצמכם במילוי הבקבוק פעמיים ביום.

אכלו פירות וירקות

נכון נכון, זה לא פשוט להחליט שבמקום לנשנש איזה צ'יפס משקית או קרקר או אפילו פריכית אורז, תתחילו בחיתוך ושתיפת ירקות ופירות. אבל כמו המים גם הם ייטיבו עם מערכת העיכול שלכם, ותחושת השבוע תימשך לאורך זמן, שלא כמו מאכלים רווי מלח שגורמים לתחושת רעב. אז איך עושים את זה? פנקו את עצמכם בפירות וירקות שאתם אוהבים, כשתחפשו נישנוש במקרר יהיה מגוון פירות וירקות צבעוניים שיוכלו לגרות אתכם. יצאתם מהבית? תעשו לעצמכם טובה, קחו קופסא ומלאו אותה בפירות או ירוקת חתוכים. הם יסתיימו. בטוח.

החליטו על פעילות גופנית

לא משנה מה היא תהיה, בין אם החלטה לשבור את השיא האישי שלכם במרתון או להחליט להקיף את הבלוק מבלי להתנשף בתום ההליכה. קחו החלטה ספורטיבית מסויימת ודבקו בה. אדרבה, אם תשלמו לחוג מסויים תהיו מחוייבים יותר. אז בין פילטיס לטניס שולחן, אנחנו לא שיפוטיים. רק תחליטו לזוז. לפחות פעם בשבוע. 

צילום: shutterstock

תורידו מעובד

אחד האתגרים הקשים לאנשים שנמצאים רוב היום מחוץ לבית הם האכילה של אוכל מסודר, בריא, מזין ולא מעובד. רוב מסעדות המזון המהיר מושתתות על מרכיבי המזון המעובד. אין בו הרבה, שלא לומר אין בכלל, סיבים תזונתיים בריאים או כל ערך תזונתי חיובי. אז מה כן עושים? אם אין באפשרותכם להביא קופסאות אוכל מהבית, פשוט בחרו נכון. בחרו לרכוש סלט במסעדות המרכיבות סלט בריא ומזין. בחרו פחות מטוגן ויותר חי בחרו יותר בשר רזה ולא שמן

הכי חשוב, תהיו שמחים בהחלטות שלכם. זה הדבר הכי חשוב. אם תרגישו שאתם באיזה שהוא אתגר או עונש, לא תחזיקו בהחלטות האלה הרבה. אם תחליטו שזוהי מתנה שאתם נותנים לעצמכם לשנה החדשה, סביר שתרצו ותצליחו לעבוד בה טוב יותר.