בטעם של פעם קייטרינג מהשטייטל

מזה תקופה שהמאכלים היהודים המסורתיים עושים קאמבק ומככבים במועדוני הקידושים השונים, מי שהיה מספיק חכם לעלות על הגל הם המעדניות היהודיות שמוכרות אוכל יהודי אותנטי וצוברות כעת תאוצה מטורפת.

חדשות כיפה דניאל וייס 22/09/21 10:04 טז בתשרי התשפב

קייטרינג מהשטייטל
צילום: shutterstock

זה התחיל כעניין חברתי לחלוטין, חבורות גברים שונות היו מסיימים את התפילה ומקנחים אותה בקידושים שונים, עם הוויסקי והאלכוהול הגיעו גם הקיגלים והדגים המלוחים, כמובן בליווי קרם קרקר וחמוצים. אבל הטרנד הזה מאן לדעוך. להפך, הוא הלך וצבר תאוצה עוד ועוד כאשר המרדף אחר הדג המלוח האותנטי ביותר (מי האמיץ שיכנס בחצות בליל שישי לבני ברק וימצא את הדג הטוב ביותר) ומי יצליח להכין את הקיגל המתוק ביותר. כך מועדוני הקידושים המאולתרים הפכו למקדשם של המנות היהודיות שלא לומר היידישיות שיצאו מהאוב ומריריות הטעם שלנו בכלל וחזרו לחיינו בדמות הדבר הכי מגניב שמאגד את גברי המניינים ולא רק. 

אז לצד חנויות האוכל היהודי שיש למכביר ברחובות ירושלים ובני ברק, הרי אלו חנויות שהיו קיימות עוד הרבה לפני קום הטרנד והיו רלוונטיות לאוכלוסיות היעד תמיד. קמו מעדניות אוכל יהודי שונות המספקות את אותם המאכלים היהודיים של פעם רק עם מיתוג עכשווי. שזה בדיוק מה שהקידושים עשו לאוכל הזה.

צילום: shutterstock

מי היה מאמין שבלב תל אביב תקום מעדנייה של אוכל יהודי כשר אותה ינהלו מנחת טלויזיה ידועה ובן זוגה, חרדי לשעבר? אנחנו אכן מדברים על מנחת הטלויזיה קורין גדעון ובעלה חילי סורוצקין המנהלים יחדיו את מעדניית "סורוצקין". כמעט מיום שנפתחה התמלאה המעדניה בדורשים מקיר לקיר או יותר נכון מפה לפה. המעדנייה עושה הזמנות כמעט לכל חלקי הארץ ורשימת ההזמנה מסתיימת בראשית השבוע מהסיבה הפשוטה שהמנות פשוט מתחסלות במהירות. אז מה תוכלו למצוא במעדניה? כמובן שקיגל ירושלמי וקרפעלך, אבל לא רק, המעדנייה מספקת מנות כמו חציל שכבות, עלי גפן גליליים, קרם חציל, קוסקוס, קובה, חריימה ועוד מנות משורשי היהדות. כמו שנכתב, ההזמנות מסתיימות ממש ברגע פתיחתן, אז כדאי להיות מחושבים מראש.

צילום: shutterstock

המעדנייה השניה שעלתה על גל האוכל היהודי המסורתי היא מעדניית"זלדה" בגבעת שמואל, שפתחה סניף ממש לאחרונה גם ברעננה. גם היא עם שם בניחוח יהודי של פעם, אולי עם שם חנה זלדה מהשיר הידוע על הסופגניות, בו לא רק שלא הכינה אותה זלדה סופגניות אלא גם שלחה את בעלה לרכוש עוד ועוד מצרכים. אז מה ניתן למצוא במעדניית זלדה? סלטים מבושלים וחיים, דגים מלוחים ומנות יהודיות "גורמה" כמו שהם מתארים. בזלדה ניתן גם לקבל את החוויה הבני ברקית או הירושלמית של "ליל שישי" ולהתארח ביום חמישי בערב למנת צ'ולנט מהביל.

אז, איך אומרים, לחיים לחיים ושיהיה לבריאות