כל צמא מים בששון | ככה תשתו יותר מים לקראת הצום

לקראת צום יום כיפור, ההנחיה היא לשתות למעלה משלוש ליטר מים לפני המנעות של 25 שעות משתייה. אבל לא כולם מורגלים בשתיית מים בשגרה, איך ניתן לעודד לשתות מים?

חדשות כיפה דניאל וייס 14/09/21 14:05 ח בתשרי התשפב

מים בששון | ככה תשתו יותר מים לקראת הצום
צילום: shutterstock

לקראת צום יש להכין את הגוף לקראת המנעות מאוכל ושתיה למשך למעלה מיממה. ההכנות נעשות יממה לפני, זאת אומרת שאם החלטתם להפחית בקפאין או לאכות פחמימות מורכבות, יש לעשות זאת כיממה לפני הצום ואפילו יותר. כמו כן, גם ההמלצה על שתיית שלוש ליטר מים לפני הצום צריכות להתפרס על היממה שלפני הצום. אם שותים את הכל בבת אחת, הגוף לא מסוגל לספוג כל כך הרבה בכזאת כמות והוא פשוט יוציא החוצה את הנוזל מבלי לקבל ממנו את האיכויות שבו.

צילום: shutterstock

הבעיה היא ששתיית מים היא מיומנות שיש לסגל אותה במהלך החיים. מאוד קשה לכפות על עצמך שתיה מרובה של מים כאשר הגוף (והראש) לא מורגלים לכך. אז איך בכל זאת ניתן לעודד שתיה ביום הזה לקראת הצום?

נוהל מימיה
קחו בקבוק שאתם יודעים כמה ליטרים הוא מכיל והצטוותו אליו. המטרה היא לדעת כמה אתם שותים, הידע יתקבל תוך בחינה של בקבוק המים המתרוקן. שימו לב שאתם שותים את המים בנחת ולא בשלוק אחד. אבל העיקר הוא שבקבוק ליטר וחצי למשל שמלאתים יתרוקן ויתמלא פעמיים עד מחר בכניסת הצום.

הפסקות יזומות
אם עניין השתיה לא בא לכם בקלות, קבעו לעצמם נקודות ציון במהלך היום בהם אתם מחוייבים לשתות כוס. למשל, בארוחה אתם שותים כוס. כל שעה עגולה כוס מים, כל פעולה מסויימת שבשגרה שתו כוס. כך עשו לעצמכם נוהל.

הגיעו מים עד נפש
אם אתם מסוג האנשים שממש לא מסוגלים לשתות מים, עשו לעצמכם הנחה, סודה או מים עם מעט תרכיז יכול לעבוד. זכרו שהגזים של הסודה או התרכיז ימלאו אתכם יותר מכוס מים נקיים, אז הקפידו להמשיך לשתות לפי כמות המים הרצויה לקרא הצום.

תסתכל בקנקן
מצאו בקבוק שנוח לכם איתו, אולי שהקש שלו נוח לכם באופן מיוחד או כוס שנעים לכם לשתות ממנה, כשיהיה לכם כיף ונוח לשתות פעולת השתיה תבוא לכם יותר בקלות ואתגר השתיה יהיה פחות אתגר ויותר פשוט, לשתות.

שיהיה לרויה!