לקראת החג השיטוה הקלה לפירוק גרגרי רימון? צפו

האתגר האמיתי של ראש השנה הוא קילוף הרימון מבלי להתלכלך ובכמה שפחות מאמץ, מצאנו את השיטה המהירה והנוחה ביותר, שירבו זכויותיכם

חדשות כיפה דניאל וייס 30/08/21 11:35 כב באלול התשפא

השיטוה הקלה לפירוק גרגרי רימון? צפו
צילום: shutterstock

לא התפילות הארוכות ולא הכנת ארבע ארוחות חג גדושות וחגיגיות - האתגר האמיתי של ראש השנה הוא דווקא חיתוך הרימון.

ברכת "שירבו זכויותנו כרימון" דורשת מאיתנו תהליך פירוק מורכב ומסוכן של הרימון. הסכנה היא שבגדי החג יתלכלכו בכתם שלא ניתן יהיה להסירו בכביסה וגם טובי מסירי הכתמים לא יהיו לנו לעזר. כיצד ניתן לקלף את הרימון באופן בטוח ונקי ולהגיע לגרעינים שיזכו אותנו בזכויות רבות? בסרטון הבא התשובה:

https://www.tiktok.com/@user2497389905949/video/7001267902544497926?lang=he-IL&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

 

כפי שניתן לראות בסרטון, הסוד טמון בחיתוך החיצוני שמאפשר לנו לפתוח את הרימון כמו תפוז ובעזרת חיתוך פנימי של החלקים הלבנים ניתן להפריד את הגרעינים בקלות. בסרטון ניתן לראות כי המבצע אפילו עושה זאת בקלילות ללא שולחן, קרש חיתוך וסינר. הוא פשוט קוטף את הפרי מהעץ ובמיומנות רבה חותך אותו באופן מסודר ונקי.

פרי הרימון וגרעיניו הם מרכיבים בולט בסימני ראש השנה, גרעיניו מסמלים עבורינו את הברכה "שירבו זכויותינו כרימון" וגם משפחות רבות נוהגות שלברך עליו את ברכת "שהחיינו" על פרי חדש ביום השני של החג. על כן, חיתוך הרימון באופן נכון, מבלי לאבד גרעינים בדרך וחולצה לבנה גם כן, הוא חשוב לברכות לשנה החדשה ולהתחיל אותה בניקיון כפיים וחולצה.