אליעזר והגזר - גרסת הקולורבי

משפחת אלמוגי מזיכרון יעקב נדהמה לגלות כי הקולורבי ששתלה לפני תשעה חודשים צמח והגיע למשקל של שבעה ק"ג. "הנכדים היו מאושרים לראות את פרי עמלם שטיפחו בעבודה קשה והקפדה יתרה על תנאי הגידול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 17:04 י בתמוז התשפא

אליעזר והגזר - גרסת הקולורבי
צילום: משפחת אלמוגי

ילדים רבים גדלו על הסיפור של אליעזר והגזר, הסבא החביב שנאלץ לעזרת נכדיו כדי לשלוף גזר עצום מהאדמה. הנה לפניכם גרסת הקולורבי: אבי אלמוגי, חבר מועצת ארגון מגדלי הפירות בישראל, נוהג לטפח בחצר ביתו גינת ירק, כדי ללמד את נכדיו על שלבי הגידול. ליה (4) דור (6) דוננפלד מתל מונד, ונועם (7) ואור (5) אלמוגי מכפר תבור נדהמו לגלות כי הקולורבי אותו שתלו יחד לפני תשעה חודשים בגינת הבית בזיכרון יעקב, גדל לממדים עצומים והגיע למשקל של שבעה ק"ג, בעוד שמשקל ממוצע של קולורבי נע סביב 200 גרם ליחידה. 

הסב הגאה מספר: "כשגילינו את גודלו העצום של הקולורבי התפעלו הנכדים עד מאוד, מיהרו לשקול אותו והיו מאושרים לראות את פרי עמלם שטיפחו בעבודה קשה והקפדה יתרה על תנאי הגידול במשך תשעה חודשים וחשוב מכך העניקו לו טיפול מסור והמון אהבה".

מהקולורבי הענק הכינה המשפחה סלט גדול שהספיק ל-40 אנשים, בני משפחה ושכנים. ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, בירך את אלמוגי והנכדים על ההשקעה הרבה בגידול הברוקולי וכן על חינוך הדור הצעיר בחשיבות עבודת האדמה והחקלאות בישראל.

אור בן החמש עם הירק הענק

אור בן החמש עם הירק הענק צילום: משפחת אלמוגי

למעוניינים לנסות ולגדל קולורבי בגינת הבית מסביר אלמוגי, כי תנאי הגידול האופטימליים עבור הירק הינם אדמה מועשרת בזבל אורגני או במצע גן, השקיה סדירה בשילוב דישון נוזלי על מנת לעודד צימוח חזק ותמידי וכן חשוב ששטח הגידול יהיה באוויר הפתוח ובשמש גלויה.

בקולורבי אחד בגודל ממוצע יש כ-27 קלוריות והוא מכיל כמות גבוהה של אשלגן, סידן, וויטמין C בכמות שמבוגר צריך ליום וכן סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לזמן ארוך.


(מתכון לסלט קולורבי)