קינוח מושלם לשבת - עוגת גבינה יפנית

אחרי כמה ימים חמים ביותר, התחשקה לי עוגה קלילה, אוורירית ומרעננת. ומה נקי ופשוט יותר מעוגת גבינה? שימו לב לעקוב אחר ההוראות באדיקות, כי אין כאן מקום לטעויות. בתאבון

חדשות כיפה אורי שניידר - קונדיטורית 20/08/20 12:40 ל באב התשפ

קינוח מושלם לשבת - עוגת גבינה יפנית
עוגת גבינה יפנית, אורי שניידר, צילום: אורי שניידר

השבוע - הפשטות מנצחת! אחרי כמה ימים חמים ביותר, התחשקה לי עוגה קלילה, אוורירית ומרעננת. ומה נקי ופשוט יותר מעוגת גבינה? מהסוג הגבוה, שכל ביס ממנה מרגיש כמו לאכול ענן? העוגה הבאה היא עוגת גבינה יפנית שהפכה ויראלית ברשת בזכות המרקם הקפיצי שלה. היא כל כך רכה ואוורירית עד שכשלוחצים עליה (בעדינות) היא קופצת למעלה בחזרה. חפשו סרטונים ברשת עם השם "עוגת גבינה יפנית" או "Japanese cotton cheesecake" - הם כבר ישכנעו אתכם שזו העוגה שאתם צריכים.

אם אתם רוצים עוגה קפיצית, אוורירית ומושלמת, ההוראות במתכון חשובות יותר מהמצרכים עצמם:  קודם כל, תרפדו את התבנית במלואה בנייר אפייה כדי להקל על השחרור של עוגה כל כך עדינה. האפייה היא בחום נמוך של 160°, עם תבנית  מלאה עד חצי הגובה במים בתחתית התנור. לאחר סיום האפייה תתנו לה להתקרר במשך שעה בתוך התנור עצמו - אחרת היא תתפרק לכם. שחרור מהתבנית - רק אחרי כמה שעות במקרר.

 

לעוגת גבינה יפנית בקוטר 16 (גבוהה):

(לתבנית משפחתית גדולה יש להכפיל כמויות)

3 ביצים

1/4 כוס סוכר

200 גר' גבינת שמנת

1/4 כוס חלב

תמצית וניל

50 גר' חמאה

שתי כפות קמח

כף קורנפלור

 

מפרידים את הביצים. את החלבונים מקציפים עד לקבלת בועות, מוסיפים חצי מכמות הסוכר, וממשיכים להקציף לקצף יציב אך רך.

 

טורפים יחד גבינה, חלב וחמאה (רכה). מוסיפים את הסוכר שנשאר, את הקמח, הקורנפלור והחלמונים וטורפים לבלילה אחידה.

 

מקפלים את קצף החלבונים בשלוש פעמים לתוך הבלילה, באמצעות לקקן. לא טורפים, לא מערבבים - מקפלים! רק ככה הבלילה תישמר אוורירית וגמישה. לא לערבב יתר על המידה כי כל ערבוב מיותר מוריד מהנפח.

שופכים לתבנית ואופים במשך שעה. העוגה תעלה לגבהים מרשימים, אבל לאחר מכן היא תצנח לגובה ממנו התחילה, שהוא יפה כשלעצמו. ועכשיו תחזרו ותקראו שוב את ההוראות החשובות שכתבתי בתחילת המתכון. הן קריטיות!

היפנים מגישים את העוגה עם רוטב שוקולד או ריבה, אבל אתם יכולים ללכת על ציפויים ישראלים כמו שמנת חמוצה או לזרות אבקת סוכר.

 

 

למתכונים מיוחדים נוספים של אורי, היכנסו  וחפשו באינסטגרם Ori_schneider, טעים שם!

 

לטורים קודמים