הדבר שאתם פשוט חייבים לעשות לפני ארוחה

רוצים לשבת לאכול ארוחה? חכו רגע, יש משהו חשוב שמומלץ לכם לעשות לפני כן. עידן יצחקיאן עם הסוד לאכילה מוצלחת

חדשות כיפה עידן יצחקיאן 22/06/20 11:01 ל בסיון התשפ

הדבר שאתם פשוט חייבים לעשות לפני ארוחה
צילום: shutterstock

אני לא אוהב לרוץ. אף פעם לא אהבתי לרוץ. עד היום כשאני רואה אנשים רצים קילומטרים, אני חושב לעצמי "מה יש לאהוב בנשימה קצבית, יובש בגרון וחולצה מיוזעת?" זה לא שאתה רץ לכיוון מסוים, אתה פשוט רץ. רץ כדי לרוץ. לא יודע, לא מתחבר לריצה. 

אבל בכל זאת, איך אפשר לחיות בריא בלי לשלב ספורט? זה כמו לאכול בננה עם הקליפה. אתה כבר בתוך הקטע, לפחות תעשה את זה נכון. אז חיפשתי ספורט שאני אוהב.. עד שמצאתי! שחיה! שחיה אני מאוד אוהב, יש משהו מרגיע בפגישה של הגוף עם המים. כשאתה בתוך המים אתה מתנתק מהעולם החיצוני. מן הרגשה של עובר במעי אמו. עובד על כל חלקי הגוף.. מרפא גוף ונפש ממש. המקצוענים קוראים לזה הידרותרפיה. שיהיה.

המאמר הזה לא נכתב על ספורט, אלא על החשיבות של ההתעמלות, לפני האכילה. הרמב"ם כתב: "לא יאכל אדם עד שיהלך קודם אכילה, עד שיתחיל גופו לחום (להתחמם), או יעשה מלאכה או יתייגע ביגע אחר". בגדול, הוא מתכוון שאדם צריך להפעיל את שרירי הגוף לפני שהוא מפעיל את שרירי הלסת.

יש מעלה גדולה להמריץ את הדם קודם האכילה. כמו מכונית בחורף קר, כשנותנים כמה לחיצות על דוושת הגז כדי שהמנוע יתעורר ויתחמם. כך הדם, על ידי פעילות גופנית, יוצא מחלל הבטן אל כל האברים הפריפריאליים, מזין את הגוף בחמצן ובחיים חדשים. מתעורר!

כשמסיימים עם הספורט, כדאי להתקלח במים חמים, ולא רק בגלל הריח, אלא כי הרמב"ם אמר שזה טוב. לאחר מכן, כשנרגענו, אפשר בנחת לאכול. ניתן לחוש בהרגשת הסיפוק של אכילה אחרי התעמלות. כאילו הרווחנו את האכילה ביושר. וגם הגוף נהנה כי, בדיוק כמו בניין ישן שרוצים לבנות במקומו חדש, קודם כל מפרקים את הישן, ולאחר מכן בונים מחדש. כך בדיוק הגוף עובד. "ישן מפני חדש תוציאו". 

לסיכום, גם אם אין לכם דקה של פעילות גופנית ביום, ואתם באמצע פיתוח המצאה חדשה שתשנה את פני האנושות, או שיש לכם משימה בינלאומית לסיים עד סוף היום, עשו לעצמכם טובה: לפני האכילה, הפעילו את הידיים והרגליים על ידי שתחזיקו אותן למשך דקה באוויר, או עד שתרגישו שהדופק עולה ואתם במאמץ. הגוף שלכם יודה לכם על כך.

 

 

לטורים קודמים

 

הכותב: עידן יצחקיאן, יועץ ומנחה לרפואה טבעית גוף ונפש בדרך היהדות, בוגר מכללת אלימה מיסודו של הרב יובל הכהן אשרוב. ליצירת קשר: 0542321045. Idanitz@gmail.com

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן