קינוח מושלם לשבת - עוגת גבינה "ניו יורק"

אמנם את הקישוט המאוייר בסגנון שמעל העוגה לא אלמד אתכם כאן, אבל עוגת גבינה ניו יורק - עוגה עשירה ומטורפת, דווקא כן!

חדשות כיפה אורי שניידר - קונדיטורית 18/06/20 11:19 כו בסיון התשפ

קינוח מושלם לשבת - עוגת גבינה "ניו יורק"
עוגת גבינה ניו יורק, אורי שניידר, צילום: אורי שניידר

עוגת גבינה סטייל "ניו יורק", היא כנראה המלכה של עוגות הגבינה, ויש לה כמה יתרונות בולטים על כל האחרות. בניגוד לעוגת גבינה קלאסית, זו עוגה מאוד קלה להכנה. אין בה הפרדה של ביצים, והיא כל כך שמנמנה ועשירה, מה שגורם לה לצאת ישרה ויפה ולא ליפול ולקבל את השקע המוכר באמצע. עוגת גבינה קלאסית היא בדרך כלל אוורירית, עדינה ועם איזה גרידת לימון חמצמצה. לא כאן. עוגת גבינה ניו-יורק תהיה מתוקה, עשירה וכבדה ותוספות שמסייעות לה בזה - מתקבלות בברכה! 

במתכון הזה החלטתי לעשות לה קראסט אוריאו, ולהכניס בבלילה שלה שלושה דברים אמריקאים נורא: עוגיות אוריאו, שוקולד הרשיז וחתיכות ריסז. דאגתי גם לשים בפנים כמה טפטופים של חמאת בוטנים, כדי להפוך אותה לממש חלומית ומושחתת.

 

לקראסט אוריאו:

חבילת עוגיות אוריאו (174 גר')

50 גר' חמאה

נטחן את העוגיות, נמיס את החמאה, נערבב לעיסת אוריאו אחידה ונשטח בתבנית שריפדנו בנייר אפייה בתחתית ובצדדים.

 

לבלילת גבינה:

מיכל שמנת חמוצה 200 גר'

גבינת שמנת 250 גר'

שמנת מתוקה 250 מל'

שלוש ביצים

כמה עוגיות אוריאו שבורות לחתיכות

חבילת שוקולד הרשיז

חבילת שוקולד ריסז'

שתי כפות חמאת בוטנים

נערבב את הגבינות במטרפה. נוסיף את הביצים אחת אחת לתוך התערובת ונבחש עד שהן נטמעות לחלוטין. נשבור את כל התוספות המושחתות לחתיכות ונערבב פנימה. נשפוך לתוך התבנית מעל הקראסט. 

נאפה את העוגה עשר דקות בחום של 200° ואז נפחית את החום ל-160° ונאפה שעה נוספת. ניתן לעוגה להתקרר משעה בתנור, ואז נעביר אותה לכמה שעות טובות למקרר לפני שחרור מהתבנית.

אני ציפיתי את העוגה בגנאש שוקולד לבן כדי לצייר עליה את נופי ניו-יורק אבל אתם יכולים לצפות בכל דבר אחר, החל מגנאש שוקולד חלב מטפטף, פירורי אוריאו, שמנת חמוצה או פירות כמו תותים או דובדבנים.

 

 

למתכונים מיוחדים נוספים של אורי, היכנסו וחפשו באינסטגרם Ori_schneider, טעים שם!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן