נתקעתם עם המנגל כבוי?

להדליק מנגל זאת לא משימה פשוטה בהכרח, שמתחילה כבר בשלב בחירת הפחמים ואמצעי העזר שתבחרו להשתמש בהם. כל השיטות להדלקת מנגל ליום העצמאות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/05/16 14:08 ג באייר התשעו

נתקעתם עם המנגל כבוי?
shutterstock, צילום: shutterstock

כולם סביבכם כבר מנפנפים במרץ מעל אומצות הבשר העסיסיות ורק אתם לא מצליחים להדליק את הגחלים בשביל נקניקיות העוף שלכם? זה בסדר ברקוביץ', במיוחד בעבורכם הכנו את הכתבה הבאה עם הפתרונות שיסייעו לכם לא להיות האחרון שאוכל.

פחמים נכונים

מנגל שלא נדלק בקלות, מלבד הכבוד הרמוס שלכם יותיר אתכם גם רעבים ועצבניים ויפגע לכם ברוח החג, לכן מומלץ שבשלב ראשון תצטיידו בפחמים איכותיים במיוחד. חלק מהפחמים שנמכרים בחנויות מכילים ציפוי דליק יותר שמקל על הדלקתם, הם כמובן יקרים יותר אבל עבורכם הם שווים כל שקל. ישנם פחמים מיוחדים שבנויים בצורה ששומרת עליהם דלוקים זמן רב

מנגד, מנגליסטים מקצועיים טוענים, בצדק, שחומרי ההדלקה שמוספים לפחמים, רעילים ולא מומלצים לאכילה וכי עדיף להשתמש בפחמי עץ פשוטים ונקיים.

מדליק פחמים נוזלי

ניתן לרכוש בקבוקון כזה בכל חנות שמוכרת אביזרים למנגל. הוא מדליק במהירות אם כי יש להיזהר לא להתיז אותו על אש בוערת מחשש לכוויות וסיכון של התלקחות של הבקבוקון כולו. גם פה יש את החיסרון של חומר רעיל.

מדליק פחמים מוצק

ניתן לרכוש סוגים שונים של חומר דליק אותו מניחים מתחת לגחלים על מנת שידליק אותם בקלות. חיסרונות - ריח עז של נפט שיכול להשפיע גם על טעמו של האוכל, למרות שבמחשבה שנייה על נקניקיות זה לא באמת משנה.

ניר סופג עם שמן

השיטה הישנה והטובה, ניר סופג שעל חלקו שופכים שמן בישול רגיל ניתן לפזר כמה חתיכות כאלה בכמה מוקדים במנגל ולהצית אותם. השמן אינו רעיל ופותר את בעיית החומרים המסוכנים של המדליקים השונים.

קופסת שימורים - ארובה

האיש בסרטון שלפניכם אמנם מתרברב ואומר "אין על השיטה שלי" אך עיון קצר ביוטיוב (How to Make a Charcoal Chimney Starter) יביא לכם עשרות סרטונים שצולמו עוד קודם לכן עם התקנים דומים מאד לזה. כמובן שבשביל השיטה הזו תצטרכו ציוד ועבודה מוקדמת שלדעתי ארוכה יותר מאשר זמן הדלקת מנגל גם ל"פרידמן מת" אך בהחלט ניתן להשתמש בארובה כזו לאורך זמן ולא רק באופן חד פעמי.

[embed]

]

אמץ מרוקאי

תוכלו למצוא בחנויות סיירות המצאות שונות ומשונות להדלקת מנגל אבל בתכל'ס הפתרון היעיל ביותר שתמיד עובד ולעולם לא יתקע אתכם עם מנגל שלא נדלק ונקניקיות קרות - להזמין מרוקאי שידליק לכם את המנגל כמו שצריך או להצליח להתחבר למנגל של מרוקאי או אז תקבלו לא רק אש בוערת כי אם גם אוכל לאכול איתה...

יום עצמאות שמח!!!