החיים זה לא קייטנה

יצאתם לחופש, הילדים צריכים לאכול וגם אתם. שרה בר אשר עם צרור עצות לעבור את ימי החופש בשלום ובתאבון

חדשות כיפה שרה בר אשר 12/08/14 17:49 טז באב התשעד

החיים זה לא קייטנה
shutterstock, צילום: shutterstock

בגדול, אפשר לחלק את האנשים המכונים הורים, לאלה ששונאים את החופש הגדול ולאלה שאוהבים אותו. (אוהבים אותו, למרות שאינם משתייכים לקבוצת האנשים המכונים מורים). לשמחתי, אני משתייכת לקבוצה השנייה. תתפלאו. גם החופש הגדול (או בעברית תקנית - החופשה הגדולה) מתחלק לשני חלקים: החלק עם השוקו והלחמנייה והחלק של "אוף! מה עושים היום?"

עם פרוץ ימי הים- ארטיק- בריכה לחיינו, הכנתי טור קיצי במיוחד. בואו נתחיל:

תזונה קיצית - הרמב"ם אומר: "בימות החמה אוכל מאכלים הקרים, ולא ירבה בתבלין...". רש"י אומר שהצנון מצנן את הגוף. ולפי הרפואה הסינית, מומלץ לאכול בקיץ מאכלים בעלי אנרגיה מקררת. לכן, איכלו סלטי ירקות טריים ובמיוחד סלטים המכילים ירקות עליים ירוקים. זאת, כיוון שהירקות הירוקים עשירים בכלורופיל (שנותן להם את צבעם). לכלורופיל, ישנה תכונה מקררת. בנוסף איכלו, פירות טריים, טופו, סויה ונבטים למיניהם. שתו משקעות בעלי אנרגיה מקררת. כמו משקה לימונענע. אופן ההכנה: בתוך קנקן מים, מניחים עלי נענע ופלחי לימון.

שתו מים - אפשר להכין בבוקר קנקן של תה צמחים קר. שתו ממנו במשך כל היום. מי שלא רגיל, או שלא טעים לו לשתות מים, שישתה סודה. אפשר גם לקנות מים מינרלים מוגזים. ואפשר להוסיף למים, מעט לימון סחוט טרי בשביל שיהיה יותר מעניין.

פירות וירקות מכילים שפע של נוזלים. ובמיוחד מלון, אבטיח מלפפונים ועגבניות. תאכלו אותם. אין מצב שהילדים הולכים לבית הספר, או לבריכה בלי בקבוק מים. אז מה עם יש שם ברזיה?! כששותים מברזיה רק מרטיבים את הפה, ולא באמת שותים. שימו לב! כשנמצאים בבריכה, נמצאים בתוך מים. אולי בשל כך, נוצר הרושם המוטעה, כאילו לא צמאים. קחו בקבוק מים. אמרתי? אמרתי!

הבטלה מביאה לידי שעמום והשעמום מביא לידי אוכל: חופשות משפחתיות, טיולים ואימא שמשגיחה על ילדיה בבריכה, תוך כדי חיסול חטיפי הג'אנק של הילדים. כל אלה הינם מתכון בטוח לגודל האסון שיתברר לה בסוף הקיץ.

זאת ועוד, מישהו זוכר שפעם היו כאן ארוחות ערב קיציות? ילדים אמיתיים אכלו ארוחת ערב אמיתית. לא היה כאן ערב פיצה, ערב המבורגר וצ'יפס, ערב מלווח וביצה ושוב מההתחלה (ערב פיצה וגו'). מכירים את זה? הולכים לבריכה עם ארנק, קונים מה שיש ומתפטרים מכול הבלגאן של ארוחת הערב. האמת היא שאני מבינה אתכם. באמת. הגעתם הביתה אחרי יום עבודה, כעת אתם שולפים את הזאטוטים מהצהרון ישר לבריכה ומשם הופ! מקלחת ולישון. ובכל זאת, כיוון שמדובר בתקופה ארוכה של חודשיים. תשקיעו בהם. בילדים שלכם. תנו להם ארוחת ערב מזינה. תביאו לבריכה קופסא של פירות וירקות. הם זקוקים לויטמינים ולמינרלים שיש שם. לארוחת הערב תביאו ביצים וכריכים. באחריות! ההכנה לא לוקחת הרבה זמן. מהר מאוד תגלו איך הצלחתם להשפיע על החברים שלכם. כולם מסביב יקבלו אומץ להביא לילדים שלהם מזון מזין.

שוקו וניל: מכירים את אלה שמחליטים שמעכשיו ועד עולם הילדים שלהם יאכלו אוכל בריא? אלה האנשים שבסוף בילוי בבריכה יחפשו כסף בקרקעית התיק כדי לקנות קרטיבים. למה? כי הם לא עמדו בלחצים. לכן, החליטו מראש על ארטיק אחד בסוף הבילוי בבריכה. החליטו שהארטיק יהיה חלבי וללא צבעי מאכל. ואל תשכחו שהארטיק הוא הקינוח ולא הארוחה.

לסיום, בבקשה אל תמלאו את המקפיא בארטיקים. תמלאו את המקרר בפירות.

הכותבת היא נטורופתית וראש בית הספר "בריאה" לרפואה משלימה במכללת אורות ישראל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן