אוכלים בבית מלון

שרה בר אשר נוגעת בנושא הכי בוער, והכי כואב. מה אוכלים בבית מלון ואיך שומרים על דיאטה כשהשיטה היא ´אכול כפי יכולתך´

חדשות כיפה שרה בר אשר 20/08/14 17:10 כד באב התשעד

אוכלים בבית מלון
Shutterstock, צילום: Shutterstock

אתם, בדרך לחופשה בבית מלון. את הדיאטה והמצפון אתם משאירים הרחק בבית. ו...היידה! קדימה הסתער! על האוכל כמובן. שילמתם - אז חבל. בבית בחיים לא הייתם אוכלים דג מלוח לארוחת בוקר. אך כאן בבית מלון, הכול מתעכל.

הכי קטלניים הם בתי המלון שבהם הכול כלול. מדובר בגרסה מתקדמת של "אכול כפי יכולתך". בצר לכם, ולמרות שלכתחילה היו לכם כוונות טובות. אתם מוצאים את עצמכם שוב ושוב בחדר האוכל. עם סיבות מוצדקות. איך לא?

מנגד ישנם אנשים שיעידו כי בבית מלון הכי קל לשמור על המשקל. הכיצד?

הטור הפעם התגייס לתת מענה למצוקה בבתי המלון. למצוקת הרוכסן שלא נסגר. ברור.

  • בארוחת הבוקר איכלו ביצה קשה ושפע של סלטים. בבית אין לכם חשק, או זמן לחתוך סלט . תמיד אתם מהרהרים לעצמכם כך: "אילו מישהו היה חותך לי את הסלט ... בטח הייתי אוכל סלטים". אז איך קורה שדווקא כאן כששפע של סלטים מוגשים לכם אתם בוחרים דווקא בחביתיות?

  • עד ארוחת הצהריים אכלו פירות וחופן שקדים, או אגוזים טריים.

  • לארוחת הצהריים תבחרו עוף. תסירו ממנו את העור השומני. או חזה עוף בגריל, או פרגית, או שני שיפודים. ושוב שפע ירקות. זוכרים? מישהו כאן עמד וקצץ. אז לא תאכלו?

  • אחרי הצהריים שוב תאכלו פירות.

  • בארוחת ערב אתם יכולים לאכול דג בתנור, או תפוח אדמה אפוי, או בטטה. אל תשכחו לגלגל אותם על צלחת נקייה כדי להסיר מהם את השמן. ו... מה לעשות, שוב ירקות.

אורז בבית מלון, הוא בדרך כלל לבן לכן תוותרו עליו. לחם הוא בדרך כלל, כפרי או לבן. לכן אין לכם מה לחפש באגף הזה. ועל הקינוחים... אם אתם חייבים, תבחרו אחד שממש שווה.

וזהו, אתם שבעים אך לא השמנתם. באתם כדי לנוח, או לטייל, או להתאוורר. לא באתם, כי בבית אין לכם אוכל. אתם רוצים להתפנק? בהרבה בתי מלון קיים ספא. תפרגנו לעצמכם ממבחר הטיפולים ההוליסטיים. אגב, לא מומלץ להגיע לטיפולים כאלה עם בטן מלאה. אתם יכולה לשחות בבריכה. או לצאת לטיולים.

אפשרות מוצלחת יותר היא, אירוח בבית מלון על בסיס של לינה וארוחת בוקר בלבד. במשך היום תהיו עסוקים בטיולים. כך לא תשתעממו. השעמום כידוע, מביא לידי אוכל. בזמן הטיול תשמרו על העקרונות וההחלטות שקיבלתם על עצמכם בבית. בנוסף, בטיול אתם שורפים קלוריות. לעומת זאת, בבית מלון אתם אוכלים לא רק אוכל אלא גם את הלב.

ועוד דבר חשוב - מנה צמחונית, זה לא מילה נרדפת למנה דלת שומן. להיפך! המנה הצמחונית יכולה להיות: שניצל צמחי שטוגן לעייפה, או פשטידה מטפטפת, או אפילו משה בתיבה עם נקניקיה צמחית.

ולפני סיום, שבת בבוקר בבית מלון, היא הזדמנות נהדרת לבדוק האם הבעל באמת מוכן להשקיע באשתן. המבחן נערך מרגע שמתעוררים ועד הרגע שבו מתחילה התפילה. השאלות במבחן הן - האם הבעל ירד ויעלה שבע קומות כדי להביא לאשתו קפה ועוגה לחדר? וכמה עוגות הוא יצליח לדחוס לתוך הצלחת הפצפונת שהקצו לו.

המלצתי, תחסכו לכם את זה. תביאו למלון שקית קטנה של גרנולה ללא סוכר ושמן. תשימו בכוס ותמזגו על זה חלב סויה שהבאתם בקרטון קטן ועמיד.

הכותבת היא נטורופתית וראש בית הספר "בריאה" לרפואה משלימה במכללת אורות ישראל