מטיילים בריא

עד שהצלחתם לחסוך כל קלוריה בראש השנה, מגיע סוכות ואיתו הטיולים והנשנושים. שרה בר אשר מציעה למטיילים בחג תפריט בריא ומזין

שרה בר אשר 02/10/12 11:10 טז בתשרי התשעג

מטיילים בריא
Arkansas ShutterBug-cc-by-nd, צילום: Arkansas ShutterBug-cc-by-nd

חופשת סוכות לפנינו, וזה הזמן לטייל בכל אותם מקומות שלא יכולנו לבקר בהם בחופש הגדול, בגלל השמש החמה שתפסה את מקומה שם לפנינו.

אז לפני שהסובבים אתכם יאמרו שאי אפשר לשמור על תזונה נכונה כשלא נמצאים בבית ובטיול מותר לאכול הכול, או במילים אחרות "לא משחקים שברו את הכלים", הנה לפניכם עצות שימושיות שישאירו את המנה החמה וחבר מרעיה הרחק על מדפי הסופרמרקט ואתם, או אתם, תצחקו כל הדרך חזרה הביתה.

ארוחת בוקר: פותחים את היום עם גרנולה, או מיזלי ללא תוספת של סוכר ושמן, בכוס חלב סויה. את חלב הסויה ניתן לקנות בקרטונים קטנים אישיים ועמידים, שאינם מצריכים קירור.

ארוחת ביניים: אוכלים פירות וחופן אגוזים, או שקדים טריים. השומן המזין של האגוזים והשקדים יגרום לספיגה איטית, יחסית , של סוכר הפירות. האגוזים והשקדים חייבים להיות טריים, כדי שהשמן הטוב שבהם לא יתחמצן (יתקלקל) וכן כדי שהאגוזים לא יהיו מרופדים במלח.

ארוחת צהרים: מכינים מנה חמה ומזינה. אופן ההכנה: בקופסת פלסטיק קשיחה ועמידה מניחים כוס בורגול דק (לא עבה) ומתבלים ברוטב סויה אמיתי (לא ברוטב בטעם סויה) ובשמן זית. אפשר לקחת לטיול בקבוקים קטנים של מים מינרליים ולמזוג לתוכם רוטב סויה ושמן זית. שימו לב: יש לעטוף את הפקק עם הרבה סלוטייפ, כדי שהנוזלים לא יישפכו מהבקבוק. מטבלים את הבורגול גם במלח עשבים (ניתן להשיג בבתי טבע בכמה טעמים). מוזגים כוס וחצי של מים רותחים, מכסים מיד ומניחים לבורגול לספוח אליו את המים. בשום פנים ואופן לא פותחים את הקופסא כדי לבדוק או לערבב. בצהרים, חותכים סלט ירקות על קרש חיתוך קטן שהכנסתם לתרמיל, מערבבים את הירקות עם הבורגול והרי לפניכם מנה חמה וחכמה.

אחר הצהרים: אוכלים פרי.

ארוחת ערב: אם אתם יוצאים לטיול בן כמה ימים ואין לכם בחדר כיריים, קחו עמכם פלטה חשמלית, לא פלטה של שבת, אלא פלטה שמשמשת כמו כיריים חשמליות (ניתן להשיג בחנויות חשמל במחיר סביר מאוד). בשלו עליה לקט של ירקות קפואים (תופתעו לגלות באיזו מהירות הם מתבשלים), תבלו אותם באותו אופן שתיבלתם בצהרים, או בתבלינים טריים אחרים (תבלינים טריים הם תבלינים שקונים בחנות תבלינים שקיימת בה תחלופה רבה, או תבלינים שטחנתם בעצמכם. התבלינים שקונים בשקיות, או בקופסאות פלסטיק, מכילים במקרים רבים חיטה, מלח ועוד יצורים לא מזוהים). תבשלו ביצה ותגררו אותה במגררת מעל הירקות, או שתלכו לבית קפה ותזמינו סלט ירקות ענק.

ועוד משהו: בזמן נסיעה ארוכה במכונית, בדרך כלל משעמם. לכן מחפשים דרך להעביר את הזמן. שיטה נפוצה אך הרסנית היא, לכרסם עוגיות, קרקרים, ופלים וכל מה שמכיל כמויות עצומות של קמח לבן, מרגרינה, סוכר או מלח. לגוף שלנו אין מה לעשות עם המאכלים הלא מזינים האלה, לכן בדיוק כפי שאנו נוהגים לשמור במחסן חפץ מיותר, כך גם גופנו ישמור את המאכלים המיותרים האלה במחסנים שלו. כך שבסוף הטיול נחזור הביתה עם ופלים ועוגיות כשהם מכסים כל חלקה טובה בגופנו. הפתרון המוצלח ביותר הוא, קופסא של ירקות. לירקות ישנם המון יתרונות, אך אחד היתרונות הגדולים שלהם הוא, המחיר הקלורי שלהם. יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא, שהם בניגוד לנשנושים אחרים, לא משאירים פירורים באוטו.

הנטורופתית שרה בר אשר, מרצה לתלמידים בנושא תזונה נכונה בבית הספר. כמו כן מרצה למורים ולהורים בנושא אורח חיים בריא ותזונה לפי הרמב"ם

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר