בעלי הפרעת קשב וריכוז אוכלים פחות בריא

חוקרים באוניברסיטה העברית גילו כי הרגלי האכילה של הלוקים בהפרעה מאופיינים באימפולסיביות. "נמשכים יותר לאוכל הלא בריא בגלל שהוא יותר זמין, נוח, נגיש ואטרקטיבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/19 09:26 כד בניסן התשעט

בעלי הפרעת קשב וריכוז אוכלים פחות בריא
אוכלים לא בריא, צילום: shutterstock

מחקר ישראלי חדש מצא כי הרגלי האכילה של מי שסובלים מהפרעות קשב וריכוז, בריאים פחות והם נוטים להושיט יד למזונות בריאים פחות שמוצבים במקומות אטרקטיביים בחנות. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

במחקר הראו החוקרים כי מצד אחד לבעלי הפרעת קשב וריכוז ידע ותפיסות בנושא מזון בריא שאינן שונות מאשר לכלל האוכלוסייה. אך עם זאת, הם נוטים לבחור במזונות בריאים פחות ומעובדים יותר.

המחקר נעשה על ידי ד"ר יהודה פולק ושירלי הרשקו במסגרת עבודת דוקטורט בבית הספר לחינוך על שם שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית. המחקר נבחר כמצטיין מבין 300 עבודות שמוצגות בימים אלה בכנס בינלאומי בנושא הפרעות קשב וריכוז שנערך בליסבון והוצגו בכנס שקיימה לאחרונה אגד"ל - האגודה הישראלית של המומחים ללקויות למידה, באוניברסיטת בר־אילן.

עורכת המחקר שירלי הרשקו סיפרה כי "אחרי שמצאנו שסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז אוכלים בצורה פחות בריאה, בדקנו את התפיסות שלהם לגבי המזון וגילינו שתפיסות הסיכון והתועלת שלהם לגבי המזון זהות לאלה של מבוגרים ללא הפרעת קשב. לכן עברנו לבדוק את ההתנהגות האינסטינקטיבית שלהם, בשטח - בקפטריה. גילינו שהם מושפעים יותר מרמזים סביבתיים של המזון. הם נמשכים יותר לאוכל הלא בריא הואיל והוא יותר זמין, נוח, נגיש ואטרקטיבי".