תאנים צלויות עם מסקרפונה דבש

חדשות כיפה באדיבות מותג מוצרי החשמל גרונדיג GRUNDIG 07/05/23 11:31 טז באייר התשפג

תאנים צלויות עם מסקרפונה דבש, צילום: גרונדיג
תאנים צלויות עם מסקרפונה דבש, צילום: גרונדיג

מצרכים

12 תאנים שחורות בשלות ושמנמנות

1/4 כוס + 1 כף דבש

2-3 גביעים של גבינת מסקרפונה רכה (בהתאם לגודל המנה שתרצו להכין)

1 כף רום

גרידת לימון מימון אחד

הוראות הכנה

חוצים את התאנים לאורכן ומסדרים אותן על צלחת או מגש.

מחממים 1/4 כוס דבש בסיר קטן, על אש בינונית. כשהדבש חם והופך דליל מנמיכים את האש. יש להשגיח היטב כדי שהדבש לא ירתח אלא רק יתחמם. נותנים לדבש להתבשל כ-2 דקות, ואז מכבים את האש.

מהר אך בזהירות טובלים את חצאי התאנים בדבש החם, בעזרת מזלג או מלקחיים קטנים.

מניחים את חצאי התאנים הטבולות בחזרה על המגש. בקערת מיקסר שמים את גבינת המסקרפונה ומקציפים אותה עם כף הדבש הנותרת, הרום וגרידת הלימון. מקציפים עד שהגבינה אוורירית. מכסים את הקערה ומכניסים את הגבינה למקרר.

מחממים מחבת גריל (פסים) לחום בינוני. כשהיא חמה, מסדרים בתוכה את כל התאנים כשהצד הפנימי של התאנים כלפי מטה. ברגע שמסיימים להניח את כל התאנים, מתחילים להפוך אותך לצידן השני. התאנים צריכות לקבל סימני צריבה קלים בלבד. מכבים את האש, הופכים את התאנים פעם נוספת ונותנים להן "לשבת" עוד מה דקות בדבש שהתקרמל. מוציאים את התאנים הצרובות לצלחת.

את התאנים הצלויות אפשר להכין שעה או יותר לפני זמן ההגשה. מניחים אותן על צלחת כשהצד הפנימי שלהן פונה כלפי מעלה. ממש לפני ההגשה, אפשר להכניס את צלחת התאנים לחימום במיקרוגל למשך 30 שניות.

כשהתאנים חמות ומוכנות להגשה מוציאם את קרם המסקרפונה מהמקרר ומסדרים את המנה על צלחת הגשה או בצלחות קינוח אישיות. מניחים בנדיבות מקרם המסקרפונה במרכז ומעטרם סביבו בתאנים הצלויות והמקורמלות. מגישים כשהתאנים עדיין חמות.

ניתן לעטר את המנה בשקדים פרוסים קלויים.

כתבות נוספות