גרקו הכשרה: חוויה יוונית לא מתפשרת

אחרי שצביקי עשת, בעלים של רשת המסעדות בחר לפתוח סניף כשר, הגענו לטעום: המנה שאסור לכם לפספס והדרך המיוחדת לחגוג יומולדת | ביקורת מסעדות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/01/24 16:59 יא בשבט התשפד

גרקו הכשרה: חוויה יוונית לא מתפשרת
גרקו הכשרה, צילום: אנטולי מיכאלו

לפני יותר מחצי שנה נכנסה רשת המסעדות היווניות "גרקו" לשוק הכשר. צמוד למסעדה בצפון תל אביב הם פתחו סניף כשר שקיבל את השם הפשוט "גרקו הכשרה", ולא פיספסנו את ההזדמנות להגיע למקום. הבעלים, צביקי עשת, סיפר לנו עם הפתיחה שכל לקוח שלישי של גרקו שאל על הכשרות, ולא פספסנו את ההזדמנות להגיע ולחוות.

קר קטן, קר גדול, חם קטן וחם גדול

כבר בתפריט ניכר השוני, והוא מחולק לקטגוריות קר קטן, קר גדול, חם קטן וחם גדול. המלצר האדיב הסביר: קר קטן אלו ממרחים ומנות פתיחה קטנות פתיחה המוגשים לצד הלחם היווני, קר גדול זה מנות ראשונות כולל סלטים, חם קטן אלו מנות ביניים לפני העיקריות שקיבל ואת השם חם גדול.

לצד הלחם היווני עם שמן זית וזיתים (24 שקלים) קיבלנו סקורדליה שחורה - שום, שקדים ותפוח אדמה (42 שקלים) ומילנזנה סלטה - חצילים קלויים, שום, שמן זית וחומץ צ'ילי (38 שקלים). נתחיל בלחם שהיה טעים מאוד והשתלב נהדר יחד עם הסקורדליה, מן ממרח עדשים בצבע אפור ולא שגרתי.

המטבח בגרקו

המטבח בגרקו | צילום: אנטולי מיכאלו

אל תפספסו את המנה הזו

ממנות הקר קטן קיבלנו סלט עלי תרד - בצל סגול, אגוזי לוז, סלק, רוטב תפוזים, דבש וגבינת עיזים קשה (64 שקלים) הסלט היה לא שגרתי ומרענן במיוחד. בהמלצת המלצר לקחנו גם דאקוס טרטר - טונה אדומה, סקורדליה שחורה, בצל סגול, נענע, כוסברה, שקדים מטוגנים, שמן זית, גרדת לימון ושמן בצל ירוק (76 שקלים). כל הטוב הזה מגיע על פרוסת לחם גדולה גדולה וכל ביס היה נפלא.

גרקו הכשרה

גרקו הכשרה | צילום: אנטולי מיכאלו

לפני המנה העיקרית קיבלנו את מנת מאפה 12 האלים - גבינת פטה כבשים עטופה בבצק קדאיף, דבש ושומשום קלוי (58 שקלים), מנה שהיה חצי קינוח למי שלא מורגלים במטבח היווני, ולאחר מכן קיבלנו פרפר לברק על הגריל - עם רוטב עשבי תיבול, שום, עגבניות קצוצות, לימון ושמן זית (128 שקלים) שהיה פינאלה הולם.

חוויה מושלמת

בין לבין קיבלנו גם את הקוקטיילים אדוניס וסאנרייז, שמתחברים לאווירה הכללית של הנינוחות השורה במסעדה. ראויה לציון גם הדרך הייחודיות לציון ימי הולדת של סועדים: מלצר שצדרבק ליד השולחן ומרים את האווירה. לסיום קיבלנו גלידת יוגורט עם פירות יער שהשאירה טעם של עוד.

גרקו הכשרה
מיקום: גרינברג 25, אזורי חן, תל אביב
טלפון: 03-613-6132
כשרות: רבנות תל אביב-יפו
שעות פתיחה: א-ה 12:00-23:00, שישי 9:00-15:00

הכותב היה אורח המסעדה